NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

johantkd skrev:Okej, tack! Hur vet jag om min C 30 har sänkt sport chassi? Jag upplever att fjädringen är hård, men hur vet jag säkert?

/ Johan
Enklast är att parkera brevid en annan std C30 och jämföra. Den kan givetvis också ha sportchassi men väljer man en utan utrustning så är det också troligt den saknar sportchassit.

PS. Kul hur olika referenser vi har, min har sportchassi + extra sänkfjädrar och jag upplever den som tokmjuk... DS.

.
Jo jag får väl göra detta. Se om jag hittar någon att snika upp brevid. Hur kan den vara tok mjuk?
Jag tycker fjädringen känns hård. Märker det om man inte bromsar in tillräckligt för dessa vägbulor, behöver inte alls köra fort. Din fjädring borde ju klart var hårdare. Men kan hoppas på att jag har sport chassi, då skillnjer sänkningen.

/ Johan
en bil med lågt sportchassi från volvo är 20 mm lägre än en standardbil. Mäts enkelt med en tumstock eller liknande.
På V50 försågs bilar med lågt sportchassi ett tag (vet ej om det är så fortfarande)även med ett krängningshämmar"stag" under huven. Strutbrace tror jag amerikanarna kallar det.
installera dragkrok

De delar som du behöver för att montera […]

Kan inte låsa upp dragkroken

Tack för den. Jag hade fel -- det går a[…]

Läste ett test at Zeekr 7X i Teknikens vä[…]

Jag har SIM-kort i bilen mest för att då[…]