Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Långt mellan uppdateringarna blir det tyvärr då tid är en bristvara just nu. Som jag skrev ovan så är innerväggarna numera färdigputsade och jag gipsar på för fulla muggar. Här är en bild från garaget där det krävs dubbla gipslager:
Bild

Elektrikerna har trådat de mesta nu och det blir en del tråd kan man säga. Jag fick en spec på material som gått åt.
där kan man se att;
275 aparatdosor gick åt :wink:
2100 meter vprör/flexslang gick åt totalt.
hur många meter tråd det går vet jag inte än, men åtskilliga kilometer :lol:

Även garageportarna har äntligen kommit på plats.

Under mars månad kommer fasaden att teglas (under förutsättning att dygnstemperaturen tillåter detta)
Äntligen börjar vi bli klara med gipsningen av husets innertak. Det har gipsats ca 300 kvadratmeter (garaget har dubbla lager). Det känns en smula i kroppen kan jag lova. Nu är det vitvaxad panel som skall upp i vardagsrum och sovrum sen är taken klara. Spacklingen är vi kanske 15% klar med, så jag vet vad jag skall göra i veckan som kommer...
Bild

Bild

Alla trådar är även dragna, marginellt mer än normalt :)
Den riktigt klarsynte ser ett gäng 20 tråds multiledare som kan få en o undra vad man egentligen tänker hitta på...
Bild
Cicaro skrev:Fyh vale vilket ormbo! Ser ju ut som i kontrollrummet på en teater! :-P

Hoppas kablarna är märkta vart de går?!
hehe, jodå de är väl uppmärkta. Aparatskåpet(läs det egentliga proppskåpet) har måtten 160 x 120 cm.
En smula out of the ordinary, eller vad tycker du Loner? :lol:
Hmm det där såg nästan lite mysigt ut med alla kablar :) Mest Kabel minst snabel.
tur det :-) Senast jag såg ett sånt ormbo var i som sagt var i kontrollrummet på en teater och där var ingenting märkt!(tyckte synd om teknikerna där och var glad att jag inte var ansvarig :P)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]

Trögstyrd V70 trots ny servopump

Kärvande rattaxelknutar är väl en k[…]