- sön 05 jul 2009, 18:42
Hehe, nu fick jag anledning att använda ett kul forum-ord jag snappade upp nyligen: Jag ber om ursäkt för denna "necroposting"!! :mrgreen:
Jag tänkte göra en snygg montering av min GPS-navigator och vill inte ha några synliga kablar. Eftersom min Navigon bara har en kabel, kombinerad ström och TMC-antenn, så blir det inte så komplicerat. Jag har skaffat en Brodit ProClip-hållare och skruvat fast den moddade originalhållaren till maskinen. Nu vill jag dra in kabeln genom ventilationsgallret som "fn" gjorde i sin bil (se mektipset han länkade till ovan) och hitta konstantström. "fn" tog ju strömmen från lampan i handskfacket vilket jag först tänkte göra men när jag kikade i VADIS-anvisningarna för att ta bort ventilationsgallret såg jag plötsligt en grej. Mellan de två gallren sitter ju hazardblinkersknappen!! :o Den borde väl ha konstantström?! Om detta är fallet är det ju busenkelt att få till monteringen! Jag behöver bara lossa ventilationsgallret, linda ihop kabeln och stuva in den bland luftkanalerna och tjuva plusströmmen från knappen!! :D
Vad tror ni, fungerar detta?!
Mvh
/Fred
Volvo V70N Bi-Fuel -02
Toyota Celica ST 2000 -76