Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Figge11
Tjenare, för ca två veckor sedan när jag var ute och körde i min fina S40 så fick drivremmen och spännrullen för sig att kasta in handduken.
När jag sedan ska hämta ut bilen från verkstan så säger dem att servopumpen är lite glapp och att jag kanske bör se över att byta den. några dagar efter jag hämtade ut bilen från verkstan så har abs lampan börjat lysa och slockna under färd och när jag startar bilen brukar abs och airbag lampan lysa i ca 20 sek innan dem slocknar.
Och idag påväg hem från jobbet började abs lampan lysa igen och efter en stund började även hastighets och varvräknaren åka upp och ner, så jag stannade bilen vred av tändningen och vred på igen, nu lyser abs, airbag och varningslampan för bromsarna efter ungefär 1 minut så börjar allt fungera som vanligt igen... och här är vi nu.

är det någon som har några ideér på vad det kan vara för fel? kan det vara servopumpen?
Är inget bilgeni själv.
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Förtydligade rubriken.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Jag undrar om du inte har en eller fler ABS-givare som är felaktiga. Kontrollera givare och givarkransar.

Mvh GK
av rudarmy
kolla all jord det är klassiskt att det blir "roliga" fel när jorden krånglar...
ev börjar batteriet bli lite dåligt det är ju på vintern allt händer(eller hur!)
av qan
Som gnestakalle säger antagligen en givare och med största sannolikhet den på höger fram eftersom de bör ha haft av det hjulet när de bytte remmen, så de har nog råkat komma åt den då. Säg till dom att fixa det, den var ju inte kass när du lämnade in bilen.
av Figge11
jag får försöka kolla upp det här.
enda jävliga är att verkstan där jag lämnade in bilen ligger 50 mil hemifrån :(
Bränslytryckgivare

Hej ! Jag hittar inte placeringen vart bränsl[…]

Cigg-uttag maxström?

Det är riktigt att max belastning på 12[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Det är ganska enkelt att göra på e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]