Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Ungefär så här:

Volvo V60 D5 AWD 2011
Nissan Leaf 2011
Mercedes Benz S500L 4M (W221) 2011
Mercedes Benz G350 CDI BlueTec LWB (G463) 2011
Mercedes Benz SLS AMG (C197) 2011
Mercedes Benz 300SL (W198) 1955
Honda S2000 2008
Ferrari 458 Italia 2011
Ferrari 250 GTE 1964
Rolls Royce Phantom VII EWB 2011
Porsche 911 GT3 Cup (997) 2011
Aston Martin DB4 1962
Aston Martin DBS 2011
Facel Vega HK 500 1960
Lamborghini LM002 1989
Range Rover TdV8 Autobiography 2011

:mrgreen:
Ett: S60R som vardagsbil.
Två: En Svart 480ES år 1987.
Tre: En Vit 480Turbo år 1988, den roligaste 480n annat chassie och kamaxel än senare årsmodeller.
Fyra: En Diamantsvart 480Turbo år 1995 med "plattan" på handskfacket.
Fem: En Silver 242GT år 1979.
Sex: En 1800ES år 1973
Sju: En Mörkgrön 164E år 197....4 kan vara skönt å vila arslet ibland :)
Åtta: En Svart Amazon kombi år 1968 med B20.
Nio: En Svart 2d Amazon år 1965
Tio: Sist men inte minst en "kutrygg" från 53.

Nåja... Inget garage utan en Lotus Esprit S4s.
Tyvärr kommer man även då behöva parkera på en del ställen som man kanske inte vill ställa en "fin" bil på.

För dessa tillfällen är väl en Volvo perfekt...
av *pettson*
Vad som slår mej är fortfarande hur många fordon alla kan räkna upp ? Men som sagt hur ska ert GARAGE se ut? Det är ju enkelt och smidigt att svara stort o ljust, men det låter ju klart fantasilöst att ni pratar med en entreprenör om ett supergarage till era saker och får fram: Tja.. stort som ett halvt kvarter? Ljust?, mjae men lägg till några fönster också när ni ändå är igång?
Ska ni bara ha det som parkeringsplats för dom 53 bilarna ni kan räkna upp? Eller ska ni använda det till nåt mer?
Naturligtvis är ju var och ens fantasi unik så det finns inget rätt eller fel så ta det inte på fel sätt, men jag trodde nog att fler var intresserade av att kanske pilla med sina fordon när chansen att ha både utrymme och utrustning ändå fanns.
Nåväl, då ger jag mig på ett seriöst försök!

Jag skulle vilja att det fanns en tvättplats, en lyft och och lackbox som man köra in en bil i. Utöver detta är det ytterst viktigt med en bra stereo och en skön soffa och en rejäl soptunna för allt snabbmatsskräp som förbrukas när man bygger/renoverar. En tv får gärna finnas så man även kan ligga i soffan och andas garagemiljö när man glor på allehanda dynga som sänds!

I anslutning till ovanstående skulle jag vilja ha en liten lagom träverkstad där jag kan bygga högtalare, istället för som nu, i källaren..

För mig är ett bra garage inte nödvändigtvis en stooor lokal med massa bilar i, hellre en lagom stor lokal med mycket tillgångar i form av maskiner, verktyg och material så man kan bygga saker! (Saknar pappas 80 kvadrat garage sen jag bodde hemma..)

Ett lås från insidan också så ingen (läs frun) kan störa en i onödan!
MItt drömgarage.

Tvättplats med högtryck,och varmvatten.
bilLyft och smörjgrop.
3 tons travers för lyft av båt och diverse andra tunga saker.
Kraftigt fall över hela golvet så man kan ta fram vattenslangen och spola när det blir för skitigt.
fika avdelning för allmänt tjöt och polarna.
klinker och golvärme.
En hejdundrans massa verktyg så man aldrig mer blir stående utan ett special verktyg när man håller på och mekar.
loft på garagaet med separat ingång som man kan inreda och ha som gästhus.
Stora dubbelportar minst 2.5x3 meter fjärrstyrda såklart.
Och det allra viktigaste en stor öl kyl som alltid är full:)
Bil: En 945 LTT.

Garage: Som det är nu, men färdigt. Kanske lite mer utrymme för förvaring.
Saxlyft nersänkt i golvet, svarv och fräs, TIG. Vettig uppvärmning, alloljebrännare? Nej, obegränsad ekonomi sa vi ju, riv skiten och börja om med en isolerad platta och golvvärme! Gott om uttag, och lite större huvudsäkringar så man kan ha en rejäl kompressor också. Och så en "liten" beställning härifrån
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]