Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pianopeter
De är ungefär nu med 10 procent rabatt rakt av, försöker bygga de på volvocars men där är ngt meck, men tror runt 600 000
Användarvisningsbild
av poseidon
Va ska du med DAB å Digital TV till? Standarden för dessa tjänster --> DVB-t blir väl snart DVB-t2 å du får inte in någon TV i bilen längre.... Vi har en DAB-radio hemma å jag märker ingen skillnad i ljudkvalitet mot att lyssna på vanlig radio.

Annars så blir man ju lätt lite avis när man kan välja vilken bil man vill... :cry:
av pianopeter
Ok tack för den värdefulla informationen poseidon, ska kolla de med säljaren. Känns lite dumt om de blir så
Användarvisningsbild
av na96gen
En liten handlare har typ 11% tillgodo på en bil. Då ska frakt, services, rekond, provision etc täcka det. Om det nu inte är någon kampanjer från generalagenten, och det tror jag det inte finns på XC60.
Men man har ju sett att tex BraBil har haft jätte rabatter ibland på V70 T6, S80 V8 som varit fullsmetade som haft typ 20% i rabatt. Men dessa har säkert generalagenten varit med på, för som sagt annars hade de gott back.
Men nöj dig inte med bara en offert, har du möjlighet kolla med flera handlare.
av Soft
Ikke ta vekk DAB !!, jeg kan ikke fatte at du ikke hører skilnad på FM och DAB?, det er jo som natt och dag!!!
DAB er myyye bedre en FM !!!!
av Linqid
Soft skrev:Ikke ta vekk DAB !!, jeg kan ikke fatte at du ikke hører skilnad på FM och DAB?, det er jo som natt och dag!!!
DAB er myyye bedre en FM !!!!
Nu vet jag inte hur ni har det i Norge/Danmark (?) men i Sverige är DAB-utbudet i princip obefintligt och det är enbart vissa SR-kanaler i storstadsområdena (om jag minns rätt) som sänder digitalradio.
av MeandI
poseidon skrev:Va ska du med DAB å Digital TV till? Standarden för dessa tjänster --> DVB-t blir väl snart DVB-t2 å du får inte in någon TV i bilen längre.... Vi har en DAB-radio hemma å jag märker ingen skillnad i ljudkvalitet mot att lyssna på vanlig radio.

Annars så blir man ju lätt lite avis när man kan välja vilken bil man vill... :cry:
Ang DVB-T så innebär inte lanseringen av DVB-T2 att att DVB-T med automatik försvinner. Läser man på Radio och TV verkets hemsida över givna tillstånd ser man att sändningstillstånden följer varandra i tid (dvs tom sista mars 2014 i flertalet fall). Jag tror personligen inte att man kommer att lägga ner DVB-T 2014.

Man ska ju också komma ihåg att flertalet tillstånd som är givna i DVB-T2 är för parallell sändingar för SVT, TV3, TV4 och TV5. Dvs samma kanaler som finns redan i DVB-T utbudet, och med en 7" skärm lär HD inte vara aktuellt hur som helst. Men mera viktigt är väl att det väl bara är fria kanaler som går att se i bilen, eller finns det CAM modul för access kort?!

Men TV i bilen, nja jag undrar om det ska vara något, hur bra fungerar mottagningen t.ex.?

DAB jag tycker inte det låter som att något är på gång i närtid. Okay att man inte får lika bra ljud kanske men med en modern smartphone kan du ju ladda ner app'ar som strömar radiokanaler eller Spotify och har därmed hela internet till förfogande. Detta kan du sedan strömma ut genom stereon på din XC60. Allt givet att du har mobiltäckning så klart, men den slår DAB vilken dag i veckan som helst just nu och kommande år.
av Soft
Ok, mulig det ikke er like mye DAB radio i Sverige :-),
men oavsett det koster bare 2k norske for DAB, det er jo ingenting i denne sammenhengen :-)
en XC60 D3 med alle optioner koster nesten 800k norske, i Norge :-(
av sweborn
pianopeter skrev:De är ungefär nu med 10 procent rabatt rakt av, försöker bygga de på volvocars men där är ngt meck, men tror runt 600 000
De här är ett Volvoforum, men om det blir de pengarna kan det vara värt (om märket inte är bestämt innan modellen så att säga) att kasta ett öga på exempelvis en BMW X5 40d, 306hk. Får en sådan med lite utrustning för de pengarna, och då är det en annan dimension av bil. Frugan kanske kanske hellre tänker sig en sådan på garageuppfarten? :twisted:
av Soft
sweborn skrev:
pianopeter skrev:De är ungefär nu med 10 procent rabatt rakt av, försöker bygga de på volvocars men där är ngt meck, men tror runt 600 000
De här är ett Volvoforum, men om det blir de pengarna kan det vara värt (om märket inte är bestämt innan modellen så att säga) att kasta ett öga på exempelvis en BMW X5 40d, 306hk. Får en sådan med lite utrustning för de pengarna, och då är det en annan dimension av bil. Frugan kanske kanske hellre tänker sig en sådan på garageuppfarten? :twisted:
Nei, nei :-)
Da er det bare X6 som er alternativet, men den koster 1.3 mil. i Norge med en 211 Hk 3 liter :-(
V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

En förbränningsmotor och 3st elmotorer, […]

Kolla tändstift och tändspolar änd&[…]

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]