Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Micke008
Har en V60 som jag ska installera nya högtalare i dörrarna.
Problemet som jag har är att få ut kablarna i dörrarna.

Dels så om man ska gå via gummidamasken så måste man forcera två kontakter på väggen in i dörren.
Här kan man ju ta fram borrmaskinen och borra upp några hål och dra kablarna där igenom.

Sen om man väl kommer igenom kontakten så ska man komma in i kupén, någon som har koll på hur mycket som är i vägen?
Användarvisningsbild
av Fellow
Ingen koll hur mycket som är i vägen inne men bör ju vara lättare att hänga av dörren helt och borra i damasken istället för i plåten. Så gjorde vi på min S40N då det var alldeles för trångt att göra det på plats. Jämförvis så gick det på 25 minuter att fixa kabeln i passagerardörren, 5 minuter på förarsidan.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Behöver du fler kablar ut i dörrarna än som finns, eller vill du inte klippa i orginalkablaget!?
av Micke008
Jag vill ha ut mer kabel till dörren då det bara finns en som är för klen till alla högtalarna. Dock har jag inte lyckats känna mig fram till var kablarna kommer in i kupén, jag har en känsla av att ingången sitter för högt så att man skulle behöva plocka bort instrumentpanelen.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Nyfiken, vad är det för högtalare som ska få husera i dörrarna i framtiden, och hur grova är de kablarna som finns nu?
av Micke008
Jag tror det är någon stans mellan 0,75 till 1,5mm2 som går till ett delningsfilter eller fördelningsbox. Jag har monterat en amega-bas, kommer montera ett mellanregister och diskant från Pioneer och Morel. Dock händer det ju på om man lyckas få ut kabeln från a-stolpen... Ska köra aktiv delning mellan högtalarna där av behovet av tre par kablar.
Fel centerhögtalare?

Då jag själv i veckan har hämtat u[…]

Carplay trådlöst?

Med tanke på att trådlös CarPlay […]

Verkar som det bara finns en kung :-) Då bli[…]

Elpriset

Det har varit minuspriser ända ner till -35&o[…]