Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvov4rookie
hello :)
jag har lite frågor rörande takboxar,
jag har en volvo v40 2.0 årsmodel 96-97 och ska nu skaffa takbox hade jag tänkt nu när familjen växer,

grejern är att jag har inga rail (tror det kallas så dom man fäster stavarna till takboxen i) och inget av det näst skrivna heller,
så frågan är vart kan man köpa rails som passar till volvo v40 (helst inte online men får bli anda hands val)
och sen vart kan man köpa en bra takbox med såna där fästen som takboxen ligger på,

2. är det svårt att montera dess rails?

EDIT: glömde bort att säga att jag har plast skenor på taket som det är två **lok** på vardera sida en fram och en bak (likadant på passagerar sidan) är det i dom hålen man fäster en sån där last hållare sen monterar takboxen på?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Jag tror nog att du får söka på t.ex. bildelsbasen.se eller laga.se för att få tag på det du vill ha. Jag kollade på bildelsbasen och där verkade priset ligga runt 500:- och sen tillkommer frakt.

Jag antar att du inte tänkt lasta tungt i din takbox för jag tror inte att det viktmässigt är mycket man får lasta men jag vet inte vad den gränsen är.

Mvh GK
Bränslytryckgivare

Hej ! Jag hittar inte placeringen vart bränsl[…]

Cigg-uttag maxström?

Det är riktigt att max belastning på 12[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Det är ganska enkelt att göra på e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]