Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ställer kanske en dum fråga ..men allt är inte självklart för alla.

Låt oss säga att en hjulinställning är fel...ex toe-in (bak) på grund av att man sänkt bilen...jag vet då att man måste göra en hjulinställning.

Men om man istället sätter tillbaka liknade fjädrar som orginalfjädrar...då behövs väl ingen hjulinställning göras...eller ?
Ja då måste du göra en hjulinställning om du byter fjädrar, spelar ingen roll om du höjer eller sänker.
När jag lämnade in min bil för en 4-hjulsinställning efter att jag sänkt bilen så sa gubben som gjorde inställningen att man helst ska göra en hjulinställning efter man skruvat med hjulupphängningen på något sätt. Tex bytt dämpare, fjädrar, bussningar osv. Detta givetvis för att inte slita däck i onödan, men sen blir ju bilen mycket trevligare att köra också.
Nu är jag säkert jobbig...men om man ångrar sin sänkning innan man gjort hjulinställning på grund av sänkning och i stället sätter tillbaka så bilen hamnar i samma nivå den var i....behövs det göras ändå??

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]

@fjohan82 , Är man på glatt humö[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har man bytt mycket grejer kan det ta en stund i[…]