- mån 14 feb 2011, 20:10
5S låter bekant sedan tiden på EricssonRadioAccess i Gävle.. :)
V90CC -18
Moderator: Moderatorer
ÄRRet skrev:Har man lärt elever det arbetssättet vore det väl fanken om man inte själv jobbade efter det.*pettson* skrev:att jag försöker hålla rent och verktygen uppe innebär att jag vet att jag inte har dom kvarlämnade i nån bil. Enkelt att checka av så det vitala är på plats.5 S *pettson* Bra!
Noodles skrev:Minns någon vad S´en står för?Nu nyttjade vi inte den hela metoden fullt ut. Vi körde bara med det enkla alla kommer ihåg. Memorera din tavla, häng upp efter dej se om nåt saknas. Om inte, kör ut bilen. 5s är användbart i fullo men inte när dom som ska använda det skiftar fortare än det implementeras. Det som sen oftast brister är att ledningen längre upp, som inte varit med från början och skapat hela rutinsystemet inte kan förstå att t.ex 3 timmars möjlig produktionstid går åt till *simpel städning* , man drar ned det till 15 minuter blankt och då faller allt som ett korthus.
Seizu...eller nå liknande var med va?

päpplet skrev:![]()
Den var faktiskt i drift ända fram tills 2003-2004 nångång och är fullt fungerande bortsett från kronorräkneverket som inte vill vara med riktigt. 
Menade att det blir tryck direkt när jag star[…]
Besiktning med blankt papper igen som alltid, 2250[…]
Hej igen! mitt fel kvarstår ännu... Jag[…]
Eller är man fånig och dramatiskt om m[…]