Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BLUES
Tack Martin :)

eveliina jag är verkligen såld på V40, jag äger även en v70 2.4T -03 som jag inte alls är lika förtjust i
Jag skulle nog GO FOR IT i ditt fall :lol: eftersom jag har kollat och följt priser under någon månad och jag tycker att det verkar va ett mycket vettigt pris... full servicebok och ingen rost men jag har hört att man även ska lyssna efter miss/oljud ifrån framvagnen eftersom de tydligen ska va klenare än på övriga Volvo... varför vet jag inte ?
hoppas du får en bra bil :)

vad är det för färg ? min är atlanticblå metallic och den är suuuperfin, det enda som slår den är nog den där svarta färgen som gör att bilen ser riktigt vass ut :)
av eveliiina
Skulle faktiskt titta på en v40 svart, riktigt läcker, dock dagen innan så ringde han bilfirma och fick samma pris, så han lämna in den istället :evil: , den jag tittar på nu är blå :).

Okej som med alla bilar så ska man öppna huven och lyssna efter missljud och sånt? förövrigt så tänkte jag teckna blocketförsäkring som täcker en rad saker om något skulle upptså:)

något mer du kan upplysa om? :D
av ricki
Även jag är nybliven v40 ägare. Mycket nöjd med min första volvo. Blev en T4 -03, 16.000 mil, svart med xenonljus och automatiskt höjdreglerat chassi.

Det jag kan säga om den bilen är att det enligt mig är grymt bra halvljus. Så xenon kan jag varmt rekommendera.

/Rickard
av BLUES
COOLT :D
Båda insatserna är bytta på bilen som jag ska hämta idag eller i morgon (ägaren hade trygghetspaket och åtgärdade minsta pryl direkt :) (bra kille :)
Fan vad lång tid det tar för if att betala ut inlösen för min gamle volvo som jag ska ha som insats
Det har ju gått minst 3 bankdagar :) hehe
kan fan inte sova på nätterna för att jag vill ha den nya bilen NUUUUUUU :lol:
Kanske kan tipsa er om en fin T4 -02 som har gått 16000 på en bilfirma i Ulricehamn (Bilexpo), jag köpte den inte pga
gojs i oljelocket och vitrök, men det ska ju tydligen inte va någon fara... 69000 är begärt pris men den borde man kunna få ner minst 10000 i pris
Den är suuperfin i övrigt, grafitgrå metallic och mkt välvårdad...
av BLUES
Ahhhhh vilken bil... jag är lyrisk :lol: :lol: :lol:

Hämtade den idag och gud vad den går gött, ska hem och städa och putsa och in med en wonderbaum

Hheeh vol:-) vol:-)
Bränslytryckgivare

Motor varningslampan lyser och har en felkod som s[…]

Cigg-uttag maxström?

Det är riktigt att max belastning på 12[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Det är ganska enkelt att göra på e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]