PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Huggo
Fler frågor om 145 an 71.
Hur är det med skivor och ok från en 90 a 245 a passar dom på 145 an utan mod.
Tänkte ta hela inredningen från 90:an eftersom den är som ny och flytta över till 71: an,finns det någon marknad för fram o baksäte eller är det tippen som gäller även innertaket är mkt fint inga hål .
Någon som tryckt dit en styrväxel från 240 till 140.
många frågor blir det och bäst att passa på och fråga innan jag river isär bilarna.
Enklast hade ju vart och kapat av den framme vid torpeden och satt dit 145 ans framdel på 245 då ahde jag inte behövt svetsa så mkt fusklagningar mm.Någon som gjort en sådan operation eller det kanske är fel forum att ställa den frågan.
Senast redigerad av 1 Huggo, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Ticken
Du får hitta på en bättre rubrik än sådär, annars blir det hänglås på..

/Ticken
Användarvisningsbild
av P1800
Skivor vet jag inget om men det kan vara värt att undersöka

Oken passar men du måste byta bromsrör då det är annan gänga på 240.Möjligen kan fästhålen behöva borras någon tiondels mm också.

Styrväxel har jag extremt svår att tro är ens nära bolt on. Man allt kan ju ordnas...
av Huggo
Skrev lite mer i rubriken men det kom tydligen inte med.
Skulle stått 145 kontra 245 vad passar.
Eftersom jag har en 245 90 som jag tänkte plocka över det mesta på så är det dumt att inte ta reda på vad som passar.
av Huggo
Ok då byter jag tak eftersom det är rost runt rutorna bak,tänkte byta vid stolparna men får gå lite längre ned vid fönstren.
Tackar för svaren.
av rd350
Nu är ju smaken som bekant olika men nog är det fräckare att bygga om 245an till 145? :wink: Mycket jobb men fullt möjligt att kapa skärmfäste och liknande där fram.
av Huggo
nja vete tusan.Vill ha en slaskbil som i grunden är cool att kunna harva runt med då och då skattebefriad,besiktning vartannat år,bra försäkring dessutom.
Sedan finns det en halv miljon om inte mer 245 or som rullar omkring i landet som behöver reservdelar och då får min 245 lätta på lite delar.
Har fler fordon än 145 an som jag inte vill skita ned.
S80 n blir lätt solkig när man skall hämta lite byggvaror och andra prylar till garaget o huset,Buicken är inte att tänka på och den rullar max 100 mil per år,likaså hojjen max 100 mil per år så då återstår 145 an lite lätt moddad under skalet och lite utanpå.
Man står i garaget och lite dammig mm och kommer på att det fattas delar,vad göra in och byta om eller slänga sig i en bil som det kvittar,men efter att jag sett inredningen i 245 så blir det överdrag,den är som ny invändigt,och ett extra säte längs bak,vilket åker in i 145 an.
av Amarace
Innertaket är fastsatt likadant, sitter på samma vis på 245 och 145, det är 240 Sedan som har annorlunda tak.

Styrväxeln är väl i princip att glömma om du inte är duktig och får till så att vinklar m.m. är bra vid sväng o.s.v.

Inredningen är ju inte mycket som passar bult on, men med små modifieringar går det mesta att få dit. Tänk på att det blir konstigt med dörrsidorna på framdörrarna.
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]