Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mackeman
Hej, skulle behöva veta vad som menas med detta: Motorsystem serv omgående. Startade bilen med starthjälp pga att batteriet var dött. Efter det kom detta upp. Täcks detta av garantin då bilen e ca 1 mån gammal och har 12 mån garanti?
Bilen är en s60 från 01 med 8400 mil på mätaren.
Mvh Marcus
Användarvisningsbild
av henka35
Hej

Jag har också haft samma meddelande. Det är inget akut problem som kan orsaka haveri eller liknande. Dock ska du åka till Volvo och de dem kolla vad felet beror på. Min Volvoverkstad sa att bilens datorer söker igenom ca 200 punkter vid start. Därför så kan felet vara vad som helst. Jag hade fel på en givare i farthållaren.
Prova även att dra åt tanklocket så det klickar! Detta problem kan ge samma felmeddelande. Pga. en tryckgivare i tanken, om jag har förstå rätt.

/Henka (V70n 2.4 170 2002)
av mackeman
Ok, ska kolla det. Men det var ju efter jag fick start hjälp jag fick det meddelandet så jag tror inte det beror på tanklocket. Men det e ju värt att kolla iaf. Mvh Marcus
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det finns en felkod för låg batterispänning också, ganska troligt att den är satt.
Sen kan låg spänning ställa till med en hel del, som tappad kommunikation mellan styrenheter osv. Antagligen har du ett knippe felkoder som bara är att nollställa så är det bra sen.
av mackeman
fråga där bara, kan man återställa dem själv eller måste volvo fixa det?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Nä, det blir till att åka till Volvo.
av mackeman
Ok, de ska ändå ta in den i morgon måndag. Tack så hemskt mycket för svaren. kan alltså vara lite lugnare nu. Ha en fortsatt trevlig helg// Marcus
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
prova slå av täningen vänta 5min skruva sedan väk polerna på bateriet och vänta en 15min til prova sen att start den brukar ta väck såna fel :wink:

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

På den äldre V60 modellen har inte 18&r[…]

Byglat spridarmotståndet ?