perhall skrev:Jag fattar att komforten blir sämre med R-design, men hur stor är skillnaden? Någon som vet och kan jämföra? En provkörning i 10 minuter på en typ av udnerlag ger inte så mycket vägledning kring detta... /PH
Nu är det iof en XC60 det gäller.... Men, jag lånade en utan R-design ett dygn samt en med R-design över en helg, detta pga jag ville seriöst jämföra de 2 innan köp.
Vi trodde att den med R-design skulle vara stötigare än standard chassit..... Men både jag och hela min familj upplevde XC60 med R-design att den "åt upp" potthålen mycket bättre och var mindre stötig men fastare än standard bilen! :D
Samtidigt så svarade den mycket bättre/snabbare på manövringar i både styrning och chassi, jämförelsevis så kändes standard chassit gungigt och oprecist...
Ps. Det satt 17" på standardbilen och 18" på R-designen, liknande lufttryck enl mätning.
Mvh Anders