Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pirrev70Rawd
Märkte igår när jag skulle backa in i garaget, ett ansträng läte från servon, vilket inte var där förrut.

körde ut bilen igen & gjorde om manövern, lätet var kvar......

motorn tappar varv när d ansträngda lätet ljuder......

kollade oljan i servon, & den var som den skulle......

vad e d som lagt av nu?

bilen är en volvo v70r awd-99

tacksam för svar!!!!
Användarvisningsbild
av ketto
just de där ansträngda ljudet har ja haft ett flertal ggr! Pga vridit ratten utan att motorn igång! Men de har gått över efter ett tag när man har kört me bilen! Annars kanske de är nål-lagrena som börjar bli dåliga! Men de tror ja inte!
av Pirrev70Rawd
jag hoppas vekligen d försvinner....

skall jag avakta....eller e d nåt jag bör lämna in......

nu är d väl svårt att säga....men vad brukar paja/lagas när servon ballar ur,,,, byter man allt, eller bara vissa delar....pris på detta?
Användarvisningsbild
av ketto
Pirrev70Rawd skrev:jag hoppas vekligen d försvinner....

skall jag avakta....eller e d nåt jag bör lämna in......

nu är d väl svårt att säga....men vad brukar paja/lagas när servon ballar ur,,,, byter man allt, eller bara vissa delar....pris på detta?

Vet inte om själva servon brukar paja,vanligast va ja har läst till så brukar de vara nere vid styrväxeln de börjar läcka,men eftersom du inte skriver att den inte läcker så är de inte de problemet!

Bytte min servopump en gång pga oljud men den va de inge fel på tydligen utan en spännrulle, men iaf fick ja ge 1500 kr för en servopump me behållare på skroten..
av Perra N
Prova att byta oljan, kan hjälpa om den gamla oljan tappat sina egenskaper.
av Pirrev70Rawd
Hmmmm.....

jobbigt att d nämdes oljeläckage....har ett litet droppande exat i mitten av motorn, en anning till höger....nån liten droppe då & då..!!

nämde d inte för att jag inte trodde d hade med servon att göra....

så d kan bero på den lila läckan alltså....!!!
Användarvisningsbild
av ketto
Kolla så de inte är returen från turbon som läcker! Den har en tendens att läcka me åren, just O-ringen mot blocket! Bytte min för 2 månader sen! 25 kr för packningarna men de är ett litet smått helvete att få dit dom tack vare att vinkelväxeln är i vägen!( Lättare på en FWD) Kolla efter om de är de!
av Pirrev70Rawd
skall ta bilen till en känning som e en jävel på volvo, skall byta stöttdämpare nu i helgen han får ta en titt på d hela....

finns ju inget värre när grejerna inte är helt hundra

Haha, nej. Han kanske tror motorn går s&ou[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]