Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av majapiraya
Hej

Någon som har erfarenhet av takboxen Freetime Blackline till v40. Fungerar det längdmässigt utan att bakluckan tar i takboxen?

Tack på förhand!
av ricki
Väcker denna tråd igen!

Någon som har erfarenhet av takbox till V40?

Jag vill ha en takbox som 210cm långa skidor går in i och att det går att öppna bakluckan.
Jag har själv kollat lite på Thule Spirit 820, Thule Pacific 700, Sherpa M, Packline ABS 80 och även Biltemas skidbox. Prismässigt är det nog bara Biltemas jag kan tänka mig att köpa ny. De övriga letar jag i så fall begagnat.

Är det någon som har testat någon av följande boxar på sin v40 eller sett dem monterade på någon v40 vore jag tacksam för åsikter.

Förslag på andra takboxar välkomnas också.

/Rickard
av ricki
Ingen som har en v40 och provat någon takbox på den?

Verkligen intresserad av åsikter.

/Rickard
Användarvisningsbild
av mrdan
Hejhej!
Jo jag kör hela tiden med en Thule Spirit, den breda, minns inte benämningen.
Det går att öppna bakluckan inkl vinge utan att den tar i. Det som är problem är antennen som böjs under boxen. Fast det funkar för mig.
Spirit är en jäkla fin box, går att öppna från bada sidor, lätt att montera och rymmer hela familjens veckopackning utan problem.
Lycka till!
av ricki
mrdan skrev:Hejhej!
Jo jag kör hela tiden med en Thule Spirit, den breda, minns inte benämningen.
Det går att öppna bakluckan inkl vinge utan att den tar i. Det som är problem är antennen som böjs under boxen. Fast det funkar för mig.
Spirit är en jäkla fin box, går att öppna från bada sidor, lätt att montera och rymmer hela familjens veckopackning utan problem.
Lycka till!
Ja det är den boxen jag kollade mest på faktiskt men Den var lite för dyr för mig. Så det blev en begagnad Thule Ocean 700 istället. Har dock inte hunnit ta den på någon resa än. Men jag är nöjd så här långt.

Tack ändå
av headlight
majapiraya skrev:Hej

Någon som har erfarenhet av takboxen Freetime Blackline till v40. Fungerar det längdmässigt utan att bakluckan tar i takboxen?

Tack på förhand!
det fungerar fint om det nu bara finns i en storlek. min far har en sådan monterad på railsen inga problem. (han har dessutom vinge som ju bygger lite på höjden) men det är bara att skjuta fram boxen lite. mvh
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]