- mån 07 feb 2011, 21:47
För ett tag sen kollade jag på en säng och då blev sängsäljaren galen när jag berättade att jag fått rabatt på ett annat ställe. Sen gav han mig ännu bättre rabatt:)
Det är väl dessutom så att det finns en historik bakom varje offert. Såg i helgen en helt orimlig offert som förmodligen bygger på att ÅF behöver sälja ett visst antal bilar eller betalar väldigt dåligt för gamla bilen i inbyte. Offerten var bättre än Volvo-anställdpris. Kanske jag ringer till Bilia imorgon och berättar.../PH
Maximilian skrev:Ni som jagar priser och SKALL köpa bil i sthlm, ta med era offerter och ta kontakt med mig på 08-51784126.Nu är jag inte riktigt med. Det där ser ut som ett Bilia-nummer. Ska vi bilköpare hjälpa Bilia att berätta hur mycket rabatt vi får på andra ställen? Det tror jag inte många går med på. Lika lite som jag ringer upp Skandiamäklarna och berättar vilket mäklararvode jag får hos Länsförsäkringar Hem.
Jag behöver ha bevis på annan ÅF´s prissättning, muntlig ök gäller inte.
Välkomna!
För ett tag sen kollade jag på en säng och då blev sängsäljaren galen när jag berättade att jag fått rabatt på ett annat ställe. Sen gav han mig ännu bättre rabatt:)
Det är väl dessutom så att det finns en historik bakom varje offert. Såg i helgen en helt orimlig offert som förmodligen bygger på att ÅF behöver sälja ett visst antal bilar eller betalar väldigt dåligt för gamla bilen i inbyte. Offerten var bättre än Volvo-anställdpris. Kanske jag ringer till Bilia imorgon och berättar.../PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24