Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av karrot4
hej

har en v40 t4 -99 som jag tror är chippad, hur kan man se det? jag har för mig att det sitter i någon styrbox i mitt konsollen om jag inte har helt fel ? men hur gör jag för att se det. och om den inte är det vad är bäst att låta den vara orginal elr sätta in ett å få 35hk extra ? (tänkte på brännsleförbrukningen om det är värt det)
Senast redigerad av 1 karrot4, redigerad totalt 0 gånger.
av karrot4
Nightmare89 skrev:om du får fram boxen så kan du lätt se fal plomberingen är borta eller inte :wink:

oki va bra då ska jag ta å titta på det :D
av nilo
om du har planer på att chippa så kan du alltid skaffa dig en laddtrycksmätare också.
T4 laddar 0.8-0.9bar original
av karrot4
nu har jag hittat styrboxen den satt vid pedalerna upp till höger sida. tror att den är chippad för den satt löst, men ska ta en titt på det när det är ljust ute istället :P
Användarvisningsbild
av StefanT5
Även om plomberingen är borta så betyder inte det automatiskt att den är chippad men kan va större risk för det.
Dock har ja v70 men den var plomberingen bruten på för den som hade tidigare ville se om den va chippad, prata med firman som hade gjort det och det var bara en programvara de hade ladda in i bilen utan chipp.
Så om det kan ju vara så med bäst är och se chippet så slipper man bli fundersam.
Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]