Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Som alltid på ett forum så får man ju läsa om diverse olika fel på bilar, och då och då även dåliga verkstäder. (Inget fel i det)

MEN, i den här tråden tänkte jag att man kan berätta om olika possitiva uppleveleser man haft i samband med inlämnandet av sin bil!

Själv blev jag härmodagen väldigt glad och nöjd när jag fick min bil lagad gratis trots att garantin hade gått ut!
Bemötandet på Helmia Bil Karlstad har varit en fröjd varje gång jag varit i kontakt med dom!
av llesrof
Atteviks i MIllsjö. Tyvärr stängde de för en tid sedan. Atteviks säljer VAG i Jönköping men hade en verkstad i Mullsjö. De servade även Volvo och som jag förstod saken så samarbetade de på något vis med Nybergs som säljer/servar Volvo i Jönköping. Atteviks i Mullsjö var en liten verkstad och de hade en kille där som faktiskt lyssnade på vad jag som kund berättade, och hör och häpna, kom ihåg det från en gång till en annan. Jag hade inne miun förra S70 där och även XC70:n vid något tillfälle och det kändes riktigt bra. På Nybergs, dit jag är hänvisad nu om jag vill serva bilen hos närmsta auktoriserade volvoverkstad, kan jag stå och berätta för ordermottagaren vad jag jag vill att de kollar på och sedan får inte teknikern denna information och jag får inte gjort det jag bett dem om.

Synd att Atteviks verkstad i Mullsjö fick lägga ned. Johan tror jag teknikern hette. Hoppas han fick ett bra jobb någon annastans.

Mekonomens verkstad i Mullsjö har också vart bra. Hade lite småjobb på S70:n som jag själv inte orkade krångla med så de fick ha bilen över sommaren. Jag tjatade inte på dem att bli klara och de jobbade med den lite då och då och behövde inte känna att jag stressade dem. Bra för dem och bra för mig eftersom jag fick ett bra pris plus att jag slapp ha bilen ståendes hemma hos mig :D De har även gjort lite andra jobb med den som jag vart nöjd med.
Användarvisningsbild
av Falk
Av Volvoverkstäderna i Sthlmsområdet tycker jag Bilia Alvik förtjänar att nämnas.
Alltid trevliga och försöker se till att kunderna blir nöjda.
I stort sett alla jobb de gjort på mina bilar genom åren får mer än godkänt. 8)
Användarvisningsbild
av wissel
Har servat min bil på Skobes i Flen de senaste 8 åren. Bra jobb o billigare. Resan är betald så det ryker om det.
Brukar få låna bil av dom dessutom som kostar gratis, jag brukar tanka den förstås. Vi är några stycken här i Fjollträsk som tar oss en utflyktsdag med kaffekorg o goda mackor och går upp så vi sitter i bilen 06:00. Vi är då hos dom 07:30, bilen brukar sedan vara klar vid 13:00 tiden. Då en sakta tur genom ett underbart Sörmland. De ni.
Jag gjorde min 16 000 mila med kamrem o hela köret där nu senast.
Aldrig ett slarvjobb där.
Jag har inte heller vare sig Aktier eller annat intresse i Skobes. Helt enkelt bara NÖJD.
:-)-)
av TorxE14
Jag köpte bilen beg. på Helmia. Till hösten upptäckte jag att motorvärmarn inte funkade. Helmia fixade det gratis trots att garantin gått ut. :-)-)
Användarvisningsbild
av Bosa
Lämnade in bilen på Däckab i Sveg, hann inte mer än tillbaka till jobbet efter jag hämtat bilen så ringde telefonen. Var verkstaden som ville jag skulle komma tillbaka för det var en oljepöl där min bil stått. Mycket riktigt läckte det olja som bara den pga att o-ringen till filterhållaren var skadad.
Grejen är att de ringde mig efter att verkstaden hade stängt och meken väntade helt sonika, ingen hafspåfyllning heller utan redig rengöring samt oljebyte. Hade de inte ringt hade jag blivit stående på vägen hem iom dryga sju mil.

Alla kan göra fel, det är hur man rättar till dem som skvallrar om hur bra eller dålig en verkstad är. Jag är supernöjd iaf. Sen så både skjutsar de mig till jobbet efter jag lämnat bilen och hämtar mig när den är klar. :)
Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen Luc[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]

Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]