Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lellec56
jbl skrev:Ja det är förjävligt med dessa dörr uppslag.

Det senaste som hände mig nu i vårat flerbilsgarage är att en katt jävel sprungit på bilen ett antal gånger och skapat lite fina repor på motorhuven. Det typiska är att den har varit på bilen efter jag har polerat upp den. La ned 12timmar och så kommer en katt och förstör resultatet :evil:
Har ett förslag att komma med ang katter:
Sätt ett kryss i pannan på katten, sen en spark i röven. Då har man en perfekt skinn o polera med :lol:
Användarvisningsbild
av VS60
lellec56 skrev:
jbl skrev:Ja det är förjävligt med dessa dörr uppslag.

Det senaste som hände mig nu i vårat flerbilsgarage är att en katt jävel sprungit på bilen ett antal gånger och skapat lite fina repor på motorhuven. Det typiska är att den har varit på bilen efter jag har polerat upp den. La ned 12timmar och så kommer en katt och förstör resultatet :evil:
Har ett förslag att komma med ang katter:
Sätt ett kryss i pannan på katten, sen en spark i röven. Då har man en perfekt skinn o polera med :lol:
Angående katter på bilen, jag har en kompis som kör en V70 – 05, grannes tjocka katt brukar hoppa på hans bil och sova ut sig. Djur är som vi människor de lär sig saker. Idag katten bara går förbi bilen utan att titta på den.
Vad gjorde han? På hans fjärkontroll(nyckel) finns en så kallade panikknap, så fort han såg katten på bilen tryckte han på den, efter flera upprepningar katten går bara förbi bilen.
av perjak
Så har då bilen varit inne på rep. 4700:-. Allt frid och fröjd? SÄLLAN!!

Efter lite mer närgången kontroll visar det sig att verkstan lämnat ut bilen med 4 rätt stora smutsloppor på dörren. Dessutom har dom spacklat så illa att det dels är ojämnt och dessutom tre stora porer där skadan var... Så nu blir jag tvungen att fara dit igen för att få det omgjort.

Finns det inga yrkesmän i bilverkstadsbranchen lägre???
Användarvisningsbild
av A80TD
Tråkigt att du också råkat ut för sånt oseriöst slarv.
För ett antal år sedan klantade jag mig och bucklade ena bakdörren på MB:n. Jag lämnade in den på rep och betalade en saftig självrisk. Det första jag upptäckte när jag hämtat bilen var att man hade lackat om bakdörren utan att täcka för hålet för dörrhandtaget och därmed sprayat både bältet och ryggstödet bak. Sen syns tydliga grovslipmärken i spacklet om man tittar mot ljuset på lacken.
Jag orkade inte bråka nog länge, utan gav upp efter att de gjort ett par halvmesyrer till rekond av inredningen. Detta har jag ångrat sedan dess och vad som retade mig mest var hur totalt oförstående de ställde sig till mina klagomål. Stå på dig tills du är nöjd!
Användarvisningsbild
av g00ey
Jag tycker sidodörrarna på de nyare volvomodellerna ser intryckta ut så en dörrsmäll mer eller mindre gör väl varken till eller från :P
av perjak
perjak skrev:Så har då bilen varit inne på rep. 4700:-. Allt frid och fröjd? SÄLLAN!!

Efter lite mer närgången kontroll visar det sig att verkstan lämnat ut bilen med 4 rätt stora smutsloppor på dörren. Dessutom har dom spacklat så illa att det dels är ojämnt och dessutom tre stora porer där skadan var... Så nu blir jag tvungen att fara dit igen för att få det omgjort.

Finns det inga yrkesmän i bilverkstadsbranchen lägre???
Jaha. Så har då bilen varit inne på ett nytt reparationsförsök... Nu finns det bara två dammklimpar kvar, för dom andra har man troligen slipat bort. Varför skulle annars den nylackande dörren ha rosiga repor som är många gånger fler än på resten av bilen.

Där porerrna fanns har man nödtorftigt spacklat om dörren och blåst på en liten färgfläck. Resultatat är att dörren nu är sträv och apelsinlik där det ligger flera lager lack. Som om inte det räcker finns två ställen på dörrkanten där grundfärgen lyser igenom!!!

Vad ska man göra? Fortsätta klaga och låta klåparna försöka igen eller ska jag helt sonika kräva att dom lämnar jobbet till nån som kan fixa det??

Läste förresten en liten kul ordslinga i VOLVIAS reklamblad när jag var hos plåtkillen förra gången: "...och du kan förvänta dig att bilen kommer att se ut precis som dem gjorde innan olyckan var framme..."

Förlåt, men jag börjar tvivla på att reklamen stämmer...
Användarvisningsbild
av _Rick_
perjak: stå på dig! det är ju ingen rostig 240 från -77 du har..

Du skall inte lida för att de fuskar. Snacka med deras chef. hjälper det inte så går du till ARN
av perjak
_Rick_ skrev:perjak: stå på dig! det är ju ingen rostig 240 från -77 du har..

Du skall inte lida för att de fuskar. Snacka med deras chef. hjälper det inte så går du till ARN
Tack för supporten!

Det är precis så jag har tänkt gå till väga. Till min hjälp har jag knåpat ihop en bild där jag markerat det som jag är missnöjd med.
av Droopy
Det är bara att stå på dig, jag hade samma resa när min 850 skulle hellackas för 9år sedan efter ett inbrott. 6v stod bilen på verkstad innan Volvo hade åtgärdat allt, det slutade med att jag var tvungen att ringa försäkringsbolaget och få handläggaren av skadeärendet att ringa upp Volvo och säga vad som skulle åtgärdas "saker dom missat el slarvat med" eftersom dom sket fullständigt i vad jag sa. Bilen ska vara återställd till det skick den var i innan skadan.
av perjak
I går hämtade jag ut bilen för tredje gången. Nu har man lackat om dörren igen och den är i princip helt slät, men ändå inte 100%. Jag tänker ha det så nu för jag är kanske petig i överkant. (tror inte att nån som inte vet att den varit skadad märker det)

Men tro inte att det var färdigt med det. När jag väl kom hem visade det sig att varken elkontakterna eller viren till öppningshandtaget på insidan var kopplat. SUCK :( Plockade loss dörrsidan och fixade det själv.

Nu behöver jag bara åka till vekstan för att hämta tre plastnitar som håller dörrsidan på plats. Dessa hade mekanikern bara stuckit i hålet för låspinnen i mitten hade visst förkommit... :twisted:

Tack, det låter logiskt. Jag satte faktiskt[…]

Takräcke Ex90

Lasthållare till en XC90 passar tyvärr […]

Kolla vad din bil ska ha som storlekar för ha[…]

Batteri, återuppliva genom att släppa i backen?

Japp, håller med, har dock inte haft mö[…]