NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av marcbe
FiddeUBC skrev:Tejpa igen grillen som jag gjorde så märks stor skillnad nu vintertid att det blir varmare fortare. Skandal att behöva göra det men jag fick heller ingen kommentar från volvo efter det att den hade varit på service med tejpad grill.
Du som har en diesel har ju tillskottsvärmare. Du har väl inte stängt av denna funktion?
Användarvisningsbild
av StringerBell
marcbe skrev:
FiddeUBC skrev:Tejpa igen grillen som jag gjorde så märks stor skillnad nu vintertid att det blir varmare fortare. Skandal att behöva göra det men jag fick heller ingen kommentar från volvo efter det att den hade varit på service med tejpad grill.
Du som har en diesel har ju tillskottsvärmare. Du har väl inte stängt av denna funktion?
Den går inte att stänga av på V50. Även med den på tar det ett tag innan värmen kommer, speciellt om vid lägre hastigheter. Jag gjorde ett test vid minus 4. Det tog 17 minuter under fis-körning (40km i stan) innan motorn hade nått full värme.

Connected Safety använder bilens inbyggda SI[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]