- sön 30 jan 2011, 19:15
Jag kollade upp lite närmare om ProMotechs försäkring och villkoren finns att läsa på deras hemsida. I det här fallet är det en gratisgrej som medföljer så man kan ju bara tacka och ta emot. Sen skulle det inte förvåna mig om BSRs villkor inte alls skiljer sig från oljebytesintervallerna från tillverkaren. Säkert en gammal grej som släpar efter nu när intervallerna tenderar att bli längre. En sak tycker jag dock är väldigt synd på de flesta forum. Folk bakom sina "skyddade" datorer är väldigt raska med att slänga ut negativa kommentarer hit och dit och att dra alla över en kam utan att egentligen ha en aning om hur diverse produkter fungerar. Att börja kolla upp olika företags historia, hur länge de funnits och deras ekonomiska utveckling är en bra början. Sen vilka villkor de har och hur de agerat (om man kan få reda på det) i de fall det av någon anledning inte vill fungera riktigt som det är tänkt mellan produkt och kundens bil. Det viktigaste då tycker jag inte är att hitta orsaken, produkten eller ev. dolda fel i bilen, utan hur efterspelet sköts. Jag var med en gång om en långdragen historia då vi installerade en GPS-styrning i en skördare och det inte ville fungera. Det var en stor affär med en hel del man-timmar inblandade men det företaget debiterade noll kronor för arbetet och tog ur systemet till sist. Senare visade det sig att Xenonljusen troligtvis störde en av burkarna (fick av en slump veta det på en mässa).