Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LOTEZ
Halloj

Som topic lyder, är i färd med att beställa en V60.

En R-design ska de definitivt vara. Dock undrar jag om det är Kinetic, momentum eller Summum i "grunden"?

Vilken utrustning måste man absolut ha?
Funderat länge ring diesel eller bensin. T5 lockar men D3 med dess underbara bränslevärmare lockar ännu mer TROR jag..Funderingar?
kör kring 1500-1800/år.

D5 och D3 dissusionen som först i annan tråd blir jag inte klok på, är det eller är det inte identisk motor? Obs att jag ej ska ha en AWD!

Alla inputs välkomnas! :-)-)

//LOTEZ
R-design bygger på momentum.

Driver Support Paketet och ett av teknikpaketen är bra tillval. Sen är det bara att fortsätta att kryssa i tills man skäms! :wink:

Bränsledriven värmare går att få även på T5, men det kostar 13000kr extra.

D3 och D5 är inte likadana på V60. Det gäller endast D3 awd och D5 awd som man kan få i XC70/XC60.
D3 (2,0l) och D5 (2,4l) är olika motorer. Jag valde T5.

Tyckte D3 var extremt trött.
Tyckte D5 blev för dyr + att jag ville ha powershift.

Driver support med den adaptiva farthållaren och Que assist med automatlådan är GULD. Var och är ett stort skäl till varför jag tycker bilen är super.

För mig funkar elmotorvärmare...

Kör ungefär samma sträcka som dig. Med 77 hk mer i T5 blev valet för mig enkelt.
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: onödig citering

Det står inget om vilken plast det är! […]

Tysta sommardäck V90

Innan jag köpte min v90 t6 my22 provade jag s[…]

Har precis bytt tomgångsventilen men inte te[…]

Ny stereo i min s40 2004

@nizzan ,