Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av acr32
Hej!
Jag önskar hjälp med tillval.
Det jag bla redan valt är: Teknik pkt med rti, herrgårds pkt, automat mm.....
Det jag funderar på är om att ha; PDC fram och bak, Volvo on call, och framför allt då om Silverfärgade rails till en Saville grå R-design eller inte?
Tacksam för alla svar.. :wink:
av pergrein
Jag hade då valt till PDC fram, har det själv och är supernöjd med det.
Dom silvriga railsen är ju mycket snyggare än dom svarta tycker då jag.
VOC kan jag inte uttala mig om men det är nog också värt att ta
om du ändå ska ha tiduret...

Ja, enlig mig så blir det ju alla 3 tillvalen :mrgreen:

Mvh
Per
av Erst
Jag skulle rekommendera driver support paketet. Be om en demonstration av autobromsen av din återförsäljare och ta sedan ut bilen och kör en sväng med adaptiva farthållaren i lite trafik. Jag tycker man ska ta med det paketet både för säkerheten men framförallt den ökade bekvämligheten.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Jag tycker att du ska ta Volvo on call och silverfärgade rails, sen tycker jag att Driver supportpaketet verkar vara en bra grej. :wink:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Driver Support är verkligen ett måste!

PDC fram/bak är väldigt bra att ha när man parkerar! Silverfärgade rails tycker jag är mycket, mycket snyggare! VOC är både bra för säkerheten och för bekvämligheten, eftersom man bl.a kan starta värmaren med SMS (och olika appar till smartphones).
av Qualia
jag valde bort parkering fram pga att drive paket. den ska ju bromsa själv, kanske bra till fick parkering.
sen valde jag el stol och el speglar..
av irie
Qualia skrev:jag valde bort parkering fram pga att drive paket. den ska ju bromsa själv, kanske bra till fick parkering.
sen valde jag el stol och el speglar..
Hur tänkte du där?
"Collision warning" lär ju knappast vara till någon hjälp vi fickparkering.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Hmm, vänta nu här lite. Valde du bort PDC fram för att för att den har driver support och city safety?! :roll: :wink: Det är ingen bra metod för parkering kan jag säga! :wink:

Dom tusenlapparna som PDC fram/bak kostar är bara småpengar i sammanhanget. Ett givet val enligt mig. :)
av Qualia
city safty e standard på xc60. på drive paket innehåller kollision. då ska den bromsa själv om du kör mot vägen. men fick parkering lär ju den del inte hjälpa. som sagt pdc fram kostar ju ca 3k. värt att ha om damen kör den. bilen kostar ju nästan 500k.
när alla säger så. får väl lägga till pdc då. ännu mer pengar. man lever ju bara engång;)
Köpråd volvo s60 t5

Hej! Har hittat en volvo s60 t5 som jag är li[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]