Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pera922
Hej!

jag har en 960 -95 där flera lampor slocknat bakom instrumentbelysningen, finns det nån pdf, eller annan bildserie där man kan se hur allt är ihopskruvat? jag har letat efter Haynes handböcker, men det verkar bara finnas till 940.....
någon som vet mer? är det så att träpanelen är klistrad med tejp? Det sitter också 2 skruvar alldeles ovanför ratten, vad är dom till? Jag var på Mekonomen idag , men dom kunde inte ens se vilka lampor jag skulle ha? Så det blir väl att försöka plocka ner allt å sen åka å handla! :-)

Tack på förhand!
av JPStromberg
Hej
På min 960 96'a så finns dom uppgifterna i vanliga tuta och kör boken. Klipper in hur baksidan ser ut i Volvos egna kopplingsschema så ser du hur många lampor som behövs.
Bild

Jan-Peter
Användarvisningsbild
av pera922
Ahhh! Tackar så mycket! så enkelt det kan vara ibland.....jag utgick bara från att det inte skulle gå å få fram själv.. ;-) tack!
Användarvisningsbild
av SA4AQS
Enklas för att byta lampor är att ta lös knapp panelen på båda sidor om ratten sitter med plast hakar så var försiktig för att komma åt dessa så måste panelen under vid knäna tas bort. Sen är det skruvar i ventilations spjälen och två under plast locken i instrument taket. Jag har säkert glömt nämna något men det är inte så svårt att byta lampor det går ju att göra själv utan att åka till någon verkstad :)
PS: instruktionerna för 940 kan vara bra finger visning på vart man ska börja leta.

En tanke är även hur bilen står n&[…]

Volvo car UX

Nu har även jag fått denna uppdatering […]

Varför blev det en spricka eller trasig toppl[…]

Spännande och bra färg-kombo! Amb[…]