- sön 30 jan 2011, 10:08
#493813
Nu tror jag du får läsa om. Visserligen tycker jag inte att diesel är ett miljöbränsle, men i detta fall skrev jag D2 som första alternativ som kompletteringsmotor. Du ser det om du läser vad jag skrivit. Det jag ville påvisa med mitt första inlägg var att jag tyckte Volvo valde FEL dieselmotor. Eftersom det skall vara en miljöbil skulle de valt en miljöklassad motor. Men, enligt mitt tycke så hade det varit bättre att välja 2,5FT i väntan på den moderna etanolmotorn som är i antågande (T4F).
Sharkbait skrev:Spoiler »Ja, Ni är väl 2 personer som inte gillar Volvo`s val att välja diesel/batteri. Vad skulle Volvo ha valt istället för diesel som är miljövänligt?
Ingen här har sagt att bensin är miljövänligt! Men om man inte tycker att diesel eller bensin är miljövänligt så vad finns det då kvar att välja från Volvo`s motorprogram?
Nu tror jag du får läsa om. Visserligen tycker jag inte att diesel är ett miljöbränsle, men i detta fall skrev jag D2 som första alternativ som kompletteringsmotor. Du ser det om du läser vad jag skrivit. Det jag ville påvisa med mitt första inlägg var att jag tyckte Volvo valde FEL dieselmotor. Eftersom det skall vara en miljöbil skulle de valt en miljöklassad motor. Men, enligt mitt tycke så hade det varit bättre att välja 2,5FT i väntan på den moderna etanolmotorn som är i antågande (T4F).
//Sven
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo