- lör 29 jan 2011, 23:50
Det var inte på något sätt farligt alls att köra, visst gick det ordentligt på tvären genom kurvorna när man tyckte på, men lite koll fick man ju ha.
Samma på en gammal saab turbo med mycker trim och inget anti-slir. Visst släppte det fram men farligt var det inte.
Jag blir faktiskt rädd när jag hör att man inte kan köra sina bilar utan elektroniska hängslen,
Racetwin2 skrev:Jag har provat att koppla ut DSTC på min 2,5FT när det var riktigt halt och det var livsfarligt. Du har noll kontroll när turbon griper in. Det tog 1 sekund för mig att från 40 km/h på fyran att komma upp i 5.000 varv. Det värsta är sedan att däcken fortsätter spinna vilt pga rörelsemomentet i däck/drivlina och bilen var då som en vante på vägen. Just där jag körde så lutade vägen och jag var på väg ner i diket innan jag fick stopp.Hur kör du ?:-/ helt okänslig på gasen ?:-/ Jag körde många vintrar med min BMW som hade stora V8an och bortåt 300 hk och den bilen var inte utrustad med vare sig antispinn eller antisladd från fabrik.
Det var inte på något sätt farligt alls att köra, visst gick det ordentligt på tvären genom kurvorna när man tyckte på, men lite koll fick man ju ha.
Samma på en gammal saab turbo med mycker trim och inget anti-slir. Visst släppte det fram men farligt var det inte.
Jag blir faktiskt rädd när jag hör att man inte kan köra sina bilar utan elektroniska hängslen,
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.