- fre 28 jan 2011, 18:23
V40 2,0T 150hk
S60 2,5T 210hk
V50 T5 Polestar 250hk
Alla dessa bilar har varit snabbare 0-100 men det är inget jag saknar (tvärtom bilkörningen blir lugnare nu), effekten räcker bra och när det gäller förbrukningen så skiljer det minst -3dl/mil. :lol:
Tråkigt om du tycker att V60 bara ska tillverkas med T6 motorn när jag läser din text ang. "den sportige" osv. ??:-/
Enzo skrev:Okey jag har bara kört D5 som hyrbil ca.25mil så jag vill inte uttala mig om jämförelse med D3, men jag hoppas du har kört D3:an en del när du gör dina uttalanden i jämförelse, jag kan bara jämföra med mina tidigare bilar:Ynot skrev:Det är ju kanon att du tycker så. Jag tycker precis likadant om min.Enzo skrev:Nej, men en dl till, men en betydligt starkare motor, större bil, fyrhjulsdrift och automat. Så bränsleförbrukningsdelen är ju faktiskt irrellevant. Om man sedan hellre åker V60 än XC70 är ju rent personligt. Jag kan tänka mig att den sportigt lagde uppskattar en V60, men å andra sidan, D3 är ingen sportig motor (inte D5 heller iofs).Ja självklart är det personligt vad man tycker om olika volvo modeller och motorer (tack o lov) men jag har aldrig tidigare ägt en volvo som har en sån underbar komfort, låg förbrukning och snygg design i en o samma bil :D
V40 2,0T 150hk
S60 2,5T 210hk
V50 T5 Polestar 250hk
Alla dessa bilar har varit snabbare 0-100 men det är inget jag saknar (tvärtom bilkörningen blir lugnare nu), effekten räcker bra och när det gäller förbrukningen så skiljer det minst -3dl/mil. :lol:
Tråkigt om du tycker att V60 bara ska tillverkas med T6 motorn när jag läser din text ang. "den sportige" osv. ??:-/