Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wulfen
#493089
olof102 skrev:Har forskat vidare ang. justeringen på kamaxeldreven.
Och precis som jag tidigare nämnde så kom detta först på fas 2, 01- och uppåt. Ingen s.k. VVT-enhet finns alltså på din motor.

På 96-99 sitter hydrauliska lyftare, därav hade jag börjat med att göra ett oljebyte även om jag har svårt att tro att det skulle tysta oljudet helt.

Skulle det kanske kunna vara en ventil som gått sin kos?

Bra att veta, dock hade personen som ja länka till en 00a oxå.
av olof102
#493092
Wulfen skrev:
olof102 skrev:Har forskat vidare ang. justeringen på kamaxeldreven.
Och precis som jag tidigare nämnde så kom detta först på fas 2, 01- och uppåt. Ingen s.k. VVT-enhet finns alltså på din motor.

På 96-99 sitter hydrauliska lyftare, därav hade jag börjat med att göra ett oljebyte även om jag har svårt att tro att det skulle tysta oljudet helt.

Skulle det kanske kunna vara en ventil som gått sin kos?

Bra att veta, dock hade personen som ja länka till en 00a oxå.
Jag är rätt säker på att han har en sen -00:a, alltså fortfarande en fas 2.
Jag har själv en 00 2,0t och där finns ingen s.k VVT-enhet.
Användarvisningsbild
av Wulfen
#493119
okeej det är mkt möjligt :) har ej kollat på min 98 2.0T dock har ja min bil på verkstad för motor byte , men om det inte finns någon så kan det ju vara någon ventil som du sa.
av SHO
#493131
MYCKET intressant.....
Skall genast kontakta de verkstäder som erbjöd sig att byta denna på en bil som alltså INTE har ngn.
Jo, jag har gett dom reg.nr o årsmodell......Sanslöst!
Säkra bakluckan vid frakt?

I sådana fall brukar jag kroka på sl&a[…]

Klossar byttes runtom vid 6000 mil. <...> T[…]

Någon skillnad om du kör och gasar elle[…]

Motorvärmare 850

Tack för era svar. Det blir en slangvärm[…]