NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har sett att fler ha haft mina fel. För en månad sedan började den ryka onormalt och därefter gick inte värmaren igång vid kallstart eller på tidsinställning. Vid 7500-mil-service nollställde dom larmen för misslyckad start och fick igång den. Dan efter var det samma fel igen.

Nu säger service på Rolf Ericsson Bil att dom byter brännkammare med styrenhet för ca 8000 kronor
Kan det vara rimligt? Finns det andra verkstäder som kan fixa felet.
Har någon annan medlem fått en rimligare reparation?
Jag lämnade in min bil på en auktoriserad värmar verkstad, och han plockade ur värmaren och rengjorde den istället, och sen satt dom dit ett nytt glödstift.
Kommer inte ihåg vad slutnotan hamnade på, men det vart bra mycket billigare.
Så ring runt och hör, det kan tyvärr vara så att dom inte tar på sig jobbet, då man är tvungen att lossa rören till ac:n när man tar loss värmaren, och därmed fylla på med nytt kylmedel.
Maskinskadeförsäkringen då? Gäller ju för motor och hjälpaggregat som t.ex AC-anläggning, styrväxel och rimligtvis även parkeringsvärmaren?
Maskinskadeförsäkringen brukar gälla lite olika antal mil/år beroende på försäkringsbolag, men upp till 10000 mil borde den gälla och kanske en 5-7 år, det som först uppnås. Kolla i ditt försäkringsbrev vad det står där.

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&ar[…]

Nej proparts är lågbudget skit ocks&ari[…]

Nytt lås kostar ca. 500 kr och enkelt att by[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nu kommer ju resten av bilen att se matt ut i j&au[…]