- lör 22 jan 2011, 09:17
Jag har nu bokat en testbil tis-tors för att testa räckvidd, tankvolym och förbrukning innan jag beställer...
Återigen så vill jag poängtera att man köper inte en gasbil för att köra på bensin.
Är inne på vår 2a och 3e gasbil och kört totalt ca 20000 mil varav kanske 1-2% på bensin.
Låt säga max då min fru är lite lat ibland...
Som jämförelse så är det väl att jämställa gastanken som en bensintanken på en vanlig bil och bensintanken i en gasbil som en reservdunk. Vem behöver en lös reservdunk på 70 liter?
Hade de gjort tvärtom att jag kommit 70 mil på gas och 30 mil på bensin så hade jag gärna tagit ett förhöjd golv i baggaget. Nu är det mer tveksamt. Jämfört med vår nuvarande V70 -03 har utvecklingen inte tagit ett enda steg framåt (beträffande gas) för Volvos del.
Tankvolumen är inte större...
Räckvidden är inte längre...
Förbrukningen är inte lägre...
I värsta fall så är det tvärtom på alla punkter :(
Vi får se nästa vecka / Håkan
HerrDödén skrev:Är det i V770II likadant som i V70N Bi-fuel, att man växlar mellan gas- och bensindrift med en knapp på konsolen?Bra fråga, nån som vet?
Jag har nu bokat en testbil tis-tors för att testa räckvidd, tankvolym och förbrukning innan jag beställer...
Återigen så vill jag poängtera att man köper inte en gasbil för att köra på bensin.
Är inne på vår 2a och 3e gasbil och kört totalt ca 20000 mil varav kanske 1-2% på bensin.
Låt säga max då min fru är lite lat ibland...

Som jämförelse så är det väl att jämställa gastanken som en bensintanken på en vanlig bil och bensintanken i en gasbil som en reservdunk. Vem behöver en lös reservdunk på 70 liter?
Hade de gjort tvärtom att jag kommit 70 mil på gas och 30 mil på bensin så hade jag gärna tagit ett förhöjd golv i baggaget. Nu är det mer tveksamt. Jämfört med vår nuvarande V70 -03 har utvecklingen inte tagit ett enda steg framåt (beträffande gas) för Volvos del.
Tankvolumen är inte större...
Räckvidden är inte längre...
Förbrukningen är inte lägre...
I värsta fall så är det tvärtom på alla punkter :(
Vi får se nästa vecka / Håkan
Senast redigerad av 1 hhedstrom2369, redigerad totalt 0 gånger.
Mvh / Håkan
V70 II 2.5FT AFV -11
Opel Zafira CNG -09
V70 II 2.5FT AFV -11
Opel Zafira CNG -09