NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Redfox
Hej! Min v50-08 har Bi Xenonljus automatisk justering. Verkar funka som den skall göra. Ställer in sig vid start och halvljuset höjer sig ett litet snäpp vid helljuspåslag........
Däremot är den horisontella linjen för ljusbilden inte lika för höger och vänster ljus. Vä sida ligger en bit över höger dito......tycks dock inte blända alltför mycket då jag ej får ljusblink från mötande bilar......Skall snart till besiktning med bilen och käckt hade ju varit om ljusbilden låg rätt på bägge sidor.
Finns någon justermöjlighet - grundinställning - kring vilken automatiken sedan automatiskt justerar ljusnivån......??
Dvs en gammal hederlig skruv nånstans som kan nyttjas för justering av grundljusbilden???
Tacksam för svar! / Tomas
av Kluster
Har själv en V50 2.0D MY08 med bi-xenon och fick åka in för något år sen till Volvo för att få grundinställningen sänkt då både vänster och höger stod för högt. Och ja, det finns någon form av skruv du behöver justera (OBS! Finns både en för höjd- och sidled) men som sagt, verkstaden gjorde ju detta m h a en sån här lampainställningsapparat de körde framför strålkastaren.

Lycka till!

99% av alla problem är jordfel i kontakten. S[…]

installera dragkrok

@Micce1980 tack för det! Fanns en del matnytt[…]

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]