Man kan väl säga framhjulsdrift = kullager även om det finns undantag.
Här är ett lager till 850 och gamla S/V70 med mutter på drivaxeln:

Lagret sitter på en hals på navet, som slutar precis under innerbanan. Det hålls ihop av muttern på drivknuten. Skulle man köra utan mutter så ramlar det isär.
Här är ett lager till en BMW :shock: , men det är samma konstruktion som på nyare V70 med bara en skruv i drivaxeln.

Halsen på navet sticker igenom och är stukad på insidan. Det gör att lagret håller ihop sig själv, och skruven är bara till för att hålla drivaxeln. En lite tydligare bild på det: (Där är det faktiskt fyra rader kulor)

På de lagren jag har bytt av den typen har ofta innerbanan varit sprucken. Det får mig att fundera på om själva stukningen gör att navet växer radiellt och spräcker banan...
1. Felsökning
2. Reparation
PM:a mig inte om bilfrågor, ta det ute på forumet!