Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo944gl
frodde89 skrev:
volvo944gl skrev:okey. gött. men när du ändå är igång. dom som fixar toppen. be dom plana den, och mirra fräsa väntilsäterna. det gör kompisen på min nu.

Okej men varför ska man plana toppen om man ska ska sänka kompen?
Det var mest för inte toppen skall vara sne
Användarvisningsbild
av Ticken
frodde89 skrev:25000kr
Med dom pengarna kommer du faktiskt ganska långt. MEN, nu kommer jag med ett "tråkigt" inlägg. Absolut så tycker jag att du ska lägga ner en å annan slant under huven, men.. Det finns faktiskt nått annat väldigt vettigt du kan göra som är minst lika roligt om inte roligare för pengarna: väghållning.
Är fullt medveten om att tråden handlar om TRIMNING och inte om väghållning. Men, detta är helt klart något du bör ta i övervägande.
En gammal voffla är så supersvampig i org fjädringen så det är inte det minst räserfaktor på den. Inte ens en gnutta. Den är helt och 110% inriktad på komfort.
Jag föreslår att du köper riktiga dämpare och fjädrar och slänger på. Snacka om att du kommer kunna utnyttja dina (ja vad ska vi säga 200 pållar istället?) och vara snabbast genom kuvorna.
Väghållning är vettigt, för mkt mos i en bil med org fjädring är inte bara svårkört, det är tillochmed jävligt farligt.

/Ticken
av volvo944gl
Ticken skrev:
frodde89 skrev:25000kr
Med dom pengarna kommer du faktiskt ganska långt. MEN, nu kommer jag med ett "tråkigt" inlägg. Absolut så tycker jag att du ska lägga ner en å annan slant under huven, men.. Det finns faktiskt nått annat väldigt vettigt du kan göra som är minst lika roligt om inte roligare för pengarna: väghållning.
Är fullt medveten om att tråden handlar om TRIMNING och inte om väghållning. Men, detta är helt klart något du bör ta i övervägande.
En gammal voffla är så supersvampig i org fjädringen så det är inte det minst räserfaktor på den. Inte ens en gnutta. Den är helt och 110% inriktad på komfort.
Jag föreslår att du köper riktiga dämpare och fjädrar och slänger på. Snacka om att du kommer kunna utnyttja dina (ja vad ska vi säga 200 pållar istället?) och vara snabbast genom kuvorna.
Väghållning är vettigt, för mkt mos i en bil med org fjädring är inte bara svårkört, det är tillochmed jävligt farligt.

/Ticken
ja det är inte helt fel att göra!
Dock behöver han ju inte byta fjädrarna. om dom inte läcker.ett säkningskit kostar 2 lökar ca. garanterat värt de
Volvo car UX

Nu har även jag fått denna uppdatering […]

Varför blev det en spricka eller trasig toppl[…]

Jag tvättar extremt! sällan. Aldrig i ma[…]

Spännande och bra färg-kombo! Amb[…]