Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

nollställd och nu visar den 1-2-2 vad står det för????
Har kopplat bort lamdan och den går inte bättre för det. n u är tomgången på 600varv hela tiden. bilen startar och går cirka 50meter och stannar sedan startar igen och går 50meter och stannar osv.
tomgångsventilen öppnar och stänger som den ska. :D
Nu har vi haft av katalysatorn och lamdasonden och bilen går lika dåligt ändå. Den går rent och fint på tomgång sedan går den typ ett par hundra meter sedan dör den....startar kör en bit och dör igen.
Har mätt luftmassemätaren den ä'r 4,8volt.
felkoden fortfarande 1-2-2
HJÄLP HJÄLP HJÄLP .......VAD KAN DET VARA??? :(
Tacksam för alla råd.
Gissningsvis sitter den 5-10cm från luftburken på slangen som går till insuget. Eftersom du haft loss hela insuget så kolla så att inte slangen från mapsensorn lossat,mapsensorn ser ut att sitta på motsatta sidan där diagnosdosan sitter,allt enligt bild.Bara att följa slangen från mapsensorn och se att den är korrekt monterad och att slangen ser hel ut :-)-) . Kanske även bra att ge hela insuget en dusch av startgas för att efterkontrollera så det blivit tätt. :D
Läs felkoderna !

testa med startgas i insuget - startar den?
ja - du har gnista !- felsök bränslesystemet !
nej - kolla om du har gnista ? - felsök tändsystemet !

/emwtur
volvogirl76 skrev:Hur många Ohm ska luft tempgivaren vara? Kan jag mäta när bilen har tändningen på?
För nu vill den inte starta alls:-(
Har du något mer förslag vad det kan vara? Eller vad jag bör kolla.
Tack :D
Temperaturgivaren, som sitter i röret mellan luftfiltret och insuget, där LMM sitter på andra 2/7/940, går att kontrollmäta. Resistansen ska vara ungefär 2500 ohm vid rumstemperatur (20°C), eller 5800 ohm vid 0°C. Man tar alltså loss kontakten och mäter mellan de två stiften på givaren. Om motorn varit igång är det svårt att veta vilken temperatur det egentligen är kring givaren (vevhusgaser etc i röret), och då är det bättre att lossa givaren, ta den inomhus och mäta.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Enpelarlyft på okq8

Har sett att dom har tagit bort många av dom[…]

Värde på på min V60

Tack. Då satsar jag på att sälja.

Med det jag skriver ’’felaktig tvä[…]