Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chrand
Hej.
Är det någon som har samma bekymmer som mig?
Jag hämtade ut min nya V60 T3 i fredags, och nu har dessa funktioner ovan hängt sig 3ggr redan.
Det visar sig genom att man kan se huvud menyn för alla funtioner men sedan går det inte att välja något.
T.ex. Radio/FM1 och sedan tar det stop. Det fungerar dock att ta sig in i "min v60"

Mer info:
Detta händer vid start av bilen och hoppar igång automatiskt efter 10-30 minuter
av Steff 99
Du har garanti den är till för detta om något inte fungerar, åkt till ÅF och låt dom åtgärda/förklara funktionen.
av chrand
Jo, det har jag nog tänkt... De har även missat att sätta i automatisk avbländbar backspegel i produktionen.
Men tänkte bara kolla om det är någon som har haft samma problem. T.ex att det är någon speciell telefon som kan ställa till med problem. (Bluetooth)
av KalleH
Hej!

Jag hade samma problem på min S60. Lämnade in den till verkstaden och det var nån mjukvarubugg. Nu fungerar allt perfekt igen!

Mvh, Kalle.
av chrand
Kanon. Har fått tid på verkstan i början på nästa månad. Då skall de kolla på detta samt byta backspegel och vänster dörr handtag. Det vill nämligen inte låsa upp bilen längre.
Användarvisningsbild
av metal
Jo, det har jag nog tänkt... De har även missat att sätta i automatisk avbländbar backspegel i produktionen.
Hur ser backspegeln ut utan autoavbländning?
av chrand
Utan automatiskavbländning så har du flärpen för manuell avbländning. Den skall inte finnas där om den har automatik enligt instrutionsboken.
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Ford explorer då? Är ju en rebadgad VW[…]

XC60 2026 pureläge

Den värmer via hybridbatteriet så det k[…]

Så! Efter mycket (massor) svordommar, slit, […]

Kolla på Bildelsbasen på grillar till […]