Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av llesrof
FWH skrev:En "arkiv bild" är väl ok att använda om man inte har bilder på det faktiska objektet, särskillt om det är helt nytt, men:

1) Det ska stå i annonsen att det är en sådan

2) Det ska vara samma modell som i annonsen, finns mindre avvikelser så ska dessa nämnas i annonsen
Jag tycker absolut att du skall påpeka dessa sanslösa brister för bilhandlaren. Sånt skall de inte komma undan med. Tänk om någon nappar på annonsen och får fel bil? På mitt förra jobb hade vi en liknande incident då vi köpte in 50 nya datorer till ett värde av drygt en miljon kronor. På bilden (tumnagel) på återfärsäljarens hemsida hade de diskettstation. När vi fick dem så saknade de diskettstation vilket ställde till det för oss. Han som ansvarade för inköpet var övertygad om att datorerna skulle vart konfigurerade på ett visst sätt för det hade han sett på bilden (tumnagel). Hade man en bild (tumnagel) så skulle man ju inte hehöva läsa två A4 som beskrev datornernas konfiguration. Det säger sig själv! Så anmäl säljaren direkt! Hade jag vart som du så hade jag även kontaktat Aftonbladet.
Användarvisningsbild
av isak
OCH vem fan köper efter en bild?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Köper man nytt så skiter man väl i en bild, men du måste väl ändå hålla med om att annonser där det är fel bild är störande?
av llesrof
isak skrev:OCH vem fan köper efter en bild?
Men en bild säger mer än tusen ord har jag hört.
Användarvisningsbild
av Guligan
Nineforty skrev:
opA skrev:Du får gärna upplysa oss om vad som är fel ? :P

EDIT:
Då tycker jag denna är roligare:
http://www.blocket.se/vasterbotten/Volv ... ?ca=15&w=3

.. Volvo V50, 37.000 mil ....................... 209.000 kr :mrgreen:
Jisses... Måste ha gått som tidningsbil eller nåt... Nästan 10000 mil om året...
Haha, ja man har ju hört att beg.bilar är dyrare i Norrland, men om detta stämmer så tar det nog priset... :lol:
av perhall
En anmälan är ju fel väg om man inte har köpt något, då är det väl ett påpekande som gäller.
Lika lite som man kan sätta dit någon som säljer en en bil med fel mätarställning (en betydligt allvarligare sak). Har man köpt bil med fel mätarställning kan man anmäla det.
Men, som Nilson antyder, man blir ganska busy om man ska anmäla/påpeka allt sånt här som man hittar (typ några grejer per dag....)/PH
Användarvisningsbild
av Gurra82
som när teknikens värld och automotorsport t ex provkör en V70 D3, man har en summum med extra allt, men man räknar alltid på snålvarianten i utrustningsväg. Varför kan man aldrig visa det man provkör, eller bild som det är i detta fallet med handlarna
Användarvisningsbild
av Boromir2k
Enligt konsumentverket är det ungefär som att prissätta Oxfilé till 99 kr/kg i annonsbladet men sedan i kassan så kostar det 169 kr/kg...

När det gäller att fånga kundens intresse ska det ta mig sjutton göras korrekt! Speciellt när det rör sig om så pass stora inköp... :evil:

När min V70 var ny så gjorde Volvo tv&a[…]

Kom över en helt ny ratt, nu är jag n&[…]

Elpriset

Vid närmare eftertanke, vindkraftverk har ju […]

Läckage kylarvätska

Kanske någon frostplugg som lossnat? Billigt[…]