Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av na96gen
säkert, om inte en handlare (VD) blåljuger mig rakt i ansiktet. Men ingen direkt utvändig faclift utan som jag skrev tidigare mer inne.
Han har inte ens försökt att sälja på mig en MY11 eftersom han vet att jag vill har en faceliftad...
av MW76
Något borde hända! Det är ju stor skillnad på Xc60, v60 designen och v70`s. Tror det vore ödestigert för volvo och köra ett år till med gamla....kraftiga kampanjer med låga marginaler för att hålla konkurrenterna på stången!
Jag hoppas att det kommer ngt nytt i.a.f... 8)
av perhall
na96gen skrev:säkert, om inte en handlare (VD) blåljuger mig rakt i ansiktet. Men ingen direkt utvändig faclift utan som jag skrev tidigare mer inne.
Han har inte ens försökt att sälja på mig en MY11 eftersom han vet att jag vill har en faceliftad...
Samma här... "du ska ju vänta tills faceliften".../PH
av dimster
Det min handlare berättade för mig var att V70 får en invändig facelift med nya infotainment systemet och samma instrumentbräda som i XC60.
Den som lever får se
Användarvisningsbild
av FWH
dimster skrev:Det min handlare berättade för mig var att V70 får en invändig facelift med nya infotainment systemet och samma instrumentbräda som i XC60.
Den som lever får se
Detta är precis vad jag har hört också från handlare.

Sen kan det ju kanske var några andra justeringar också.
Användarvisningsbild
av kave
Det står ju lite på "Min Volvo" om helt nya supermotorer från årsskiftet. Frågan är vilket årsskifte och vilka nya motorer. Verkar ju logiskt att lansera nya motorer i en äldre bilmodell först nu när S/V60 säljs med befintliga spisar.
av Enzo
perhall skrev:Det är en enorm skillnad på nya infotainmentsystemet, det har t o m fått beröm i tyska ams. Det gamla systemet är ju helt ointegrerat mellan t ex radio och GPS. Nu blir allt i en meny/på en skärm... som tyskarna haft i 10 år.
Och varför är det en fördel?
Användarvisningsbild
av FWH
Bättre display ger ett mer lätt navigerat användar-interface.
Med ett högre läge hamnar den bättre i sikt fältet vilket är både mer praktiskt och säkrare.

Dessutom får man BT streaming möjligheter, billigare och bättre navigator etc.
av perhall
kave skrev:Det står ju lite på "Min Volvo" om helt nya supermotorer från årsskiftet. Frågan är vilket årsskifte och vilka nya motorer. Verkar ju logiskt att lansera nya motorer i en äldre bilmodell först nu när S/V60 säljs med befintliga spisar.
Flera bensinmotorer är ju dock nya...T3, T4, T5, även 2,0T ganska ny...
PH
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 40

Känns riktigt uselt skött av Volvo centr[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]

Utgånget VOC

Hade glömt låsa bilen och appen varnade[…]