Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

väldigt intressant tråd! verkar inte som nån har nån aning om vad det kan vara, som en tillfällig lösning borde det ju gå o dra en kabel innifrån bilen med en brytare till rätt stift till reläet då det verkar som det e styrström som saknas.
J0CC3 skrev:Mätte upp systemrelät idag.
85 och 30 har konstant 12v ström
86 har 1v
och 87 har 12v när jag slår på tändning.
Börjar misstänka databoxen nu..
eller vad mer kan man kika?
Verkar ju som det funkar då...
86 borde ligga hög med tändningen av, och sen gå ner till nästan 0 V när du sätter på tändningen. Och då matar relät ut 12V på 87.
Sparkz skrev:
86 har 1v
86 borde ligga hög med tändningen av, och sen gå ner till nästan 0 V när du sätter på tändningen. Och då matar relät ut 12V på 87.
Spänningen verkar rätt, men det kan ju glappa i anslutningen till reläet ändå. De där värdena förmodar jag han mätt upp med reläet borttaget. Han hade ju testat med ett annat relä men det funkade inte heller.
Kena skrev:
Sparkz skrev:
86 har 1v
Spänningen verkar rätt, men det kan ju glappa i anslutningen till reläet ändå. De där värdena förmodar jag han mätt upp med reläet borttaget. Han hade ju testat med ett annat relä men det funkade inte heller.
Ja du... fick han 12 volt på 87:an med tändning på och utan relät, så är något jävligt fel!
OT:
Sparkz skrev:Ja, i så fall skulle ju inte relät behövas... :???:
Nej, du vet...relät sitter väl bara där för att volvo ska tjäna mer pengar... :lol: ;-//
Senast redigerad av 1 Jocke S., redigerad totalt 0 gånger.
Har man 12 volt på reläts stift 87 (med tändning på) och relät anslutet, så ska man ha batterispänning på: tomgångsventil, lambdasond, LMM, styrenhet och spridare.
dalldall skrev:väldigt intressant tråd! verkar inte som nån har nån aning om vad det kan vara, som en tillfällig lösning borde det ju gå o dra en kabel innifrån bilen med en brytare till rätt stift till reläet då det verkar som det e styrström som saknas.

Det är så problemet är "löst" så länge :)

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]

Bromsskivor och belägg till 740

Biltema har för 219kr, 262mm: https://www.bil[…]