Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jocke S.
Thrill skrev:
Jocke S. skrev:Jag skulle vilja ha en redogörelse på vad som är testat och resultat på dito!
Av det jag gjort hittills?
Det vore ju en bra början... :wink:

Kan du redan nu ge feedback på det du inte testat, så är du en stjärna! :-)-)
av Thrill
Jocke S. skrev:
Thrill skrev:
Jocke S. skrev:Jag skulle vilja ha en redogörelse på vad som är testat och resultat på dito!
Av det jag gjort hittills?
Det vore ju en bra början... :wink:

Kan du redan nu ge feedback på det du inte testat, så är du en stjärna! :-)-)
Står ju vad jag gjort i Början! Uppenbarligen har det inte gett något resultat då felkoden återkommer!
av greenbay
Hur snabbt återkommer felkoden efter nollställning?
Kan du prova med att plugga evapslangen vid julgranen, se om felkoden återkommer.
/greenbay
av Thrill
greenbay skrev:Hur snabbt återkommer felkoden efter nollställning?
Kan du prova med att plugga evapslangen vid julgranen, se om felkoden återkommer.
/greenbay
Felkoden kommer tillbaka efter ca 5 mil, antar att det är när den kännt av alla adaptioner efter nollning med datorn.

Min Evap går inte in i julgranen? Du kanske tänkte fel, går rakt in i insuget!
Har också funderat på det faktist! då bör man ju eliminera hela Evap/ Kanister skiten?
Om inget tidgare har hjälpt, är det dags att "koppla från" slang efter slang, utom till bromsvacuumet kanske...
/greenbay
Fick låna Volvos spec verktyg till att trycksätta insug med 0,3 bar och körde med tvålvatten, och hittade 4 st mindre läckage som inte startgasen har "hittat"
Backventilen mellan Map sensor och Vacuumträd
Oringen till vacuum trädet ( som jag ändå skulle bytt idag )
Bromsservo slang/Vinkel Insuget
Och övre anslutning tomgångsmotor-vacuumträd

Många bäckar små får jag väl hoppas på, men jag ropar inte hej ännu!

Allt fixas i kväll, återkommer med rapport!
Nu är dom små läckande läckorna tätade!
Upptäckte en till felkod idag dock.. Hade den förra veckan också.. 233 Tomgångsmotor uppnåt lägsta bla bla bla eller ngt som jag inte kommer ihåg.
Hoppas bara att jag inte lyckats förstöra ngt i spjällhuset när jag gjorde rent det...
En av felorsakerna kunde vara luftläckage på den felkoden dock!

Aja Nollat nu och det är bara att vänta på att adaptionerna blir klara så får vi se om min favvolampa tänds igen! :evil:
På väg hem tänkte jag att nu ska jag berätta att jag kört 13 mil utan att lampan har tänts.. men vad händer då...
Ja..
Har inte kollat om det är samma felkod eller om det är 233 nu..
Slut på ideer :cry:
Samma skit fortfarande 232 och 233 .
Pluggade Evap anslutningen till insuget och ledde om från evap ventilen ut i det fria.

Någon som kan kanistern hur den ska bete sig?
Har den runda modellen med 2 anslutningar och en öppen?
Den öppna står å suger luft ibland märkte jag...
Skall nog inte vara ngn öppen anslutning på den, då blir det liksom ingen evap-funktion.
Testa att plugga den öppna anslutningen, om du inte hittar ngn lös slang. Jag kan tyvärr inte slangarna utantill.
/greenbay
Missljud -22 V60 T6

Låter ju som en gammal boxer-folka.

Glappande drivaxel

Hur gick det för dig med problemet, har samma[…]

EX60

Kommer det nånsin riktigt soltak till EX60? […]

Radion XC40 2024

Varje gång jag startar bilen så m&arin[…]