Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av percy
Hej!

Har en fundering som jag hoppas någon klok har något att säga om.

På senare tid har det hänt att jag inte kunnat låsa bilen via larmdosan. Dvs. låsningen fungerar ej och implicit så larmas inte bilen.

Tillräckligt batteri finns i både bil och i bägge larmdosorna.

kruxet är som sagt att detta fenomen har uppstått bara ibland. Någon som har ett uppslag på felsökning?

Mvh

Percy
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Detta kanske är lång sökt men har du testat och programera i ndom igen? kanske kan fungera
av percy
Tack för svaren. Tyvärr blev jag bara mer vetgirig...

Hur programmerar man om larmdosan? Kan man göra det själv?

Eftersom det (när allt funkar) går att låsa dörrar etc när de är öppna med larmdosan, på vilket sätt ska det vara glapp i dörrar, huv etc för att det ska ofunka för mig nu när allt är till synes ok?

Tack igen

/ Percy
av Kena
percy skrev:Tack för svaren. Tyvärr blev jag bara mer vetgirig...

Hur programmerar man om larmdosan? Kan man göra det själv?

Eftersom det (när allt funkar) går att låsa dörrar etc när de är öppna med larmdosan, på vilket sätt ska det vara glapp i dörrar, huv etc för att det ska ofunka för mig nu när allt är till synes ok?

Tack igen

/ Percy
Näe precis, det kan ju vara vilket fel som helst. Man byter inte hjärta på en patient bara för han har ont i bröstet. Felsök först och byt sedan det som är felaktigt, klart billigast i längden.
av pasten
Precis så är min S70, som trådskaparen beskrivit.
Larmdosan funkar 8 ggr av 10.
Har provat att öppna/stänga samtliga dörrar och huvar utan lyckat resultat. (dom ggr det ej funkat förstås).
Fann du felet?
Var börjar man felsöka??
av percy
Tyvärr ingen lösning förutom ignorans.

Problemet är för lite frekvent för att hitta någon orsak, iaf med mitt kunnande.

Vad är det för värmare inkopplad, […]

Vår belysning har kommit tillbaka efter den […]

Nej jag har bockat i fartkameravarning. Hål[…]

Motorskölj 4 gånger, nytt filter, ny Bi[…]