- mån 10 jan 2011, 23:33
Jag har bara fått för mej att en del (här) inte alls gillar de nya enkla "trimmen" som låser upp mer hästar o vrid. Men är det baserat på fakta??
Det ska då ska slita onödigt hårt på bilen - vilket väl borde resultera i ett flertal personer, som verkligen haft garantianspråk på nyare chippade bilar..
bring it on!! :)
Jag vet ju att tex växellådor rasar på otrimmade bilar oxo.. Och självklart att mer motorstyrka rimligtvis borde ta hårdare på bilen oxo..
Freddi skrev:jo, det låter ju helt vettigt, att de inte trimmar FÖR mkt, mer än vad grejjerna är dimensionerade att hålla för.kalhygge skrev: Underligt att det inte händer oftare, det är borde ju va rätt många fordon som rullar "trimmat", även med garanti..Att lådor inte rasar oftare kanske beror på att även trimfirmor utvärderar sina produkter och inte levererar trimsatser som rasar lådor stup i kvarten? Eventuellt kan det ju vara så i Volvofallet att lådorna är rejält robusta att det är andra saker som pajjar före lådorna?
Jag har bara fått för mej att en del (här) inte alls gillar de nya enkla "trimmen" som låser upp mer hästar o vrid. Men är det baserat på fakta??
Det ska då ska slita onödigt hårt på bilen - vilket väl borde resultera i ett flertal personer, som verkligen haft garantianspråk på nyare chippade bilar..
bring it on!! :)
Jag vet ju att tex växellådor rasar på otrimmade bilar oxo.. Och självklart att mer motorstyrka rimligtvis borde ta hårdare på bilen oxo..