- tis 11 jan 2011, 20:57
Enkelt, tar 10 - 15 min att byta. Ta bort det svarta locket i mitten av topplocket, där under sitter de,
Moderator: Moderatorer
dieselmagnus skrev:Jag syftade mer på Gandalfis inlägg angående svajande tomgång och fel på turbo.Det merkes med en gang den startes. Ikke svajande tomgång, men hellre misstending.
svda skrev:Om du kör bilen med fuskande tändning riskerar du att elda upp katalysatorn.Tror du det er fare for katalystorn hvis den kjøres 1 mil på lavt turtal?
svda skrev:Enkelt, tar 10 - 15 min att byta. Ta bort det svarta locket i mitten av topplocket, där under sitter de,Er det lurt å skifte alle tendspolene, eller er de dyre?
xcrookie skrev:Vet inte hur känsligt det är. 20 % av bränslet (1 av 5 cyl) eldas upp i katalysatorn, så det blir snabbt mycket varmt. Generellt brukar rådet vara att inte köra motorn. Jag skulle tveka att ta risken, men någon annan vet kanske bättresvda skrev:Om du kör bilen med fuskande tändning riskerar du att elda upp katalysatorn.Tror du det er fare for katalystorn hvis den kjøres 1 mil på lavt turtal?
xcrookie skrev:Jag skulle gissa på 600 - 700 kr. Jag skulle bara byta den som är trasig. Vissa bilar är kända för dåliga tändspolar ex. Citroen CX, men inte Volvo vad jag vet. Men det händer att de går sönder. Vi har byt en på familjens Ford Focus.svda skrev:Enkelt, tar 10 - 15 min att byta. Ta bort det svarta locket i mitten av topplocket, där under sitter de,Er det lurt å skifte alle tendspolene, eller er de dyre?

såg nu finns 342..hmm undra vad det är
Jobbar natt. Vid 03.40 försöker jag star[…]