Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av js1
Det jag reagerade på när jag provkörde en 2,0 var att den varvade 3300 i 110Km/h (manuell låda). Tycker det känns småbilsaktigt. Trist med konstant bakgrundsurr från motorn
redan i laglig motorvägsfart. Men den behöver nog det varvet för den kändes rätt trött på låga varv. Bidrar väl inte till nån bra bränslekonomi heller. Den motorn är nog en parentes
i Volvohistorien och en påtvingad historia från Ford.
Senast redigerad av 1 js1, redigerad totalt 0 gånger.
av Lövet
js1 skrev:Den motorn är nog en parentes
i Volvohistorien och en påtvingad historia från GM.
*host* Ford *host*
:wink:
Användarvisningsbild
av js1
Så klart :lol:
av Fjolnir
js1 skrev:Det jag reagerade på när jag provkörde en 2,0 var att den varvade 3300 i 110Km/h (manuell låda). Tycker det känns småbilsaktigt. Trist med konstant bakgrundsurr från motorn
redan i laglig motorvägsfart. Men den behöver nog det varvet för den kändes rätt trött på låga varv. Bidrar väl inte till nån bra bränslekonomi heller. Den motorn är nog en parentes
i Volvohistorien och en påtvingad historia från Ford.
Jo, det är väldigt högt varv på den. Just varvet är egentligen det enda jag har emot 2.0F. Har själv en 2.0F som jag tycker går riktigt bra. Den är inte snabb, men den går tyst och mjukt. Men nog kunde det ha funnits en växel till, det skulle den orka. Jag ligger alltid på 5:an i 50 och det känns lite surt att det inte finns en växel till.
Användarvisningsbild
av FWH
js1 skrev:Trist med konstant bakgrundsurr från motorn
redan i laglig motorvägsfart.
Då kan du gissa hur den kändes på nord-tysk autobahn frammåt små timmarna.... :lol:
Tysta sommardäck V90

Enligt volvo cars så kan man få proble[…]

Ny stereo i min s40 2004

@nizzan ,

Köpråd volvo s60 t5

Bjud 35.000:- om det var så du hade vär[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Grattis "kom-hem-tiil-oss-dagen" 1 &arin[…]