Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ljudet kan man bara avgöra själv. För mig är det lätt värt att lägga till för premium sound, då jag tycker att det låter riktigt, riktigt bra. High Performance låter bra det också, men inte lika bra. Huvudsaken tycker jag dock är att man väljer 7"-skärm.

Ljust skinn är väldigt känsligt om man har jeans ofta. Inte lätt att få bort (skonsamt) heller. Du har inte kollat på Beechwood/Mörkgrå? Snyggaste valet tycker jag.
Ljust skinn är lätt att hålla efter om man behandlar skinnet när man hämtar bilen.
Men visst färgar jeans men jag har aldrig haft problem att få bort detta om man sköter detta konturneligt.
Mina stolar har alltid sett lika ut efter 7-8.000mil som när bilen var ny.
Jag har haft ljusinredning sedan 20 år tillbaka på mina egna bilar
Nu skall ni inte tro att "svarta" stolar inte behöver samma omvårdnad, dom blir precis lika smutsiga som en ljusstol, det kommer ni att märka om ni sätter er med ljusa byxor på en svart stol som inte är skött.
Steff 99 skrev:Ljust skinn är lätt att hålla efter om man behandlar skinnet när man hämtar bilen.
Men visst färgar jeans men jag har aldrig haft problem att få bort detta om man sköter detta konturneligt.
Mina stolar har alltid sett lika ut efter 7-8.000mil som när bilen var ny.
Jag har haft ljusinredning sedan 20 år tillbaka på mina egna bilar
Nu skall ni inte tro att "svarta" stolar inte behöver samma omvårdnad, dom blir precis lika smutsiga som en ljusstol, det kommer ni att märka om ni sätter er med ljusa byxor på en svart stol som inte är skött.
Svarta stolar behöver absolut omvårdnad, dock så syns det inte att stolen är färgad blå efter en tur med mörka jeans. Vilket det gör på en ljus klädsel. Därav också att man behöver rengöra den efter varje gång man haft ett par mörka jeans, om man då inte står ut med att den är blå.
Tack för alla råd.
Kollade länge på V70, men - det blev V60 istället för V70, modernare design, och helt annan körkänsla, speciellt med progressiva hastighetsberoende servot på v60.
Tyst o bra med Herrgårdspaketet (laminerade rutor) Ljus och luftig med taklucka och lite ljust skinn.
Efter provlyssning på high performance med CD samt DVD film, måste jag säga att det räcker för mig, och jag är relativt kräsen när det gäller ljud, kan faktiskt rekommendera denna nivå.
Min beställning ser nu ut som följer.
V60 D3 manuell
Amber svart metallic
Summum med Ljus/mörk skinn & ratt
Teknikpaket High performance 7"
Progressivt servo
Herrgårdpaket
Nyckelavstänging på krockkudden samt tidur till värmaren.

Nu återstår det bara att vänta till vecka 10...
CD_Sweden skrev:Tack för alla råd.
Kollade länge på V70, men - det blev V60 istället för V70, modernare design, och helt annan körkänsla, speciellt med progressiva hastighetsberoende servot på v60.
Tyst o bra med Herrgårdspaketet (laminerade rutor) Ljus och luftig med taklucka och lite ljust skinn.
Efter provlyssning på high performance med CD samt DVD film, måste jag säga att det räcker för mig, och jag är relativt kräsen när det gäller ljud, kan faktiskt rekommendera denna nivå.
V60 D3 manuell
Amber svart metallic
Progressivt servo
Herrgårdpaket

Nu återstår det bara att vänta till vecka 10...

Bara att gratulera!

En sak som jag insett nu i efterhand hade varit värt varenda krona för mina behov, är volvo on call.
Det möjliggör att du kan ställa tiduret via mobilen. Kostar 4000 kr när man redan har beställt tiduret.
Tack masse / för ditt råd, men Jag bor i Göteborg o bilen står i varmgarage hemma. Så oncall e inte prioriterat.
Däremot såg jag ett tips om att man kan beställa R-design bakdel/kofångare för en ringa summa, så deet får nog bli även denna justering. Om jag förstod det rätt monteras dessa plastdetaljerna vid levernaservicen, hon återförsäljarenn, så jag hann få med det trotts att ändringsdatumet hade passerats.
V60 D3 manuell med taklucka i glas
Amber svart metallic
Progressivt servo
Herrgårdpaket
R-design kofångare bak.

Ska prova att byta dieselfilter, har upplevt att b[…]

motorinställning

Märken på kamremmen stämmer mot m&[…]

Börjat semestern med felfri besiktning :-D […]

S40 1.8f ac problem

Fick hem en kondensor av märket nrf, nä[…]