Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Ser ut som original spridare (åtminståne på färgen).
Vet inte hur mycket man brukar få från BTR. Själv mäter jag med mätare...
Lambdasonden mäter du via sondens signalkabel. Det är den ensamma kabeln som sitter på ett flatstift (under en gummihuva).
Man mäter mellan detta stift (kontakten ihopkopplad) och stomme (jord) när motorn går på tomgång.
Jocke S. skrev:Ser ut som original spridare (åtminståne på färgen).
Lambdasonden mäter du via sondens signalkabel. Det är den ensamma kabeln som sitter på ett flatstift (under en gummihuva).
Man mäter mellan detta stift (kontakten ihopkopplad) och stomme (jord) när motorn går på tomgång.
tack, då ska jag kolla upp det imon :D
Senast redigerad av 1 MYBMW2008, redigerad totalt 0 gånger.
Grovt riktvärde om man inte en bränsletrycksmätare har är ca 1 liter soppa från returen på 30 sek. Har du en förbrukning på 40-50 liter milen får du nog fundera på vart bensinen tar vägen,motorn kan knappast förbränna det. Du har en lucka i bagaget som du kan öppna och då ser du anslutningarna till bränsletanken,vanligt det rostar sönder där och blir läckor.
Jocke S. skrev:Ser ut som original spridare (åtminståne på färgen).
Mätte upp lambdan, fick fram 0.44-0.45v, men värdet ändrar nt, gasade 2-3tusen men fortarande samma volt, är lambdan trasig? o kollade på felkoder fick fram 1-2-1 Signal från luftflödessensor frånvarande eller felaktig. Symptom: Dåliga köregenskaper, hög bränsleförbrukning. + 2-2-1 Bränsletillförsel för dålig vid delbelastning. Symptom:Motorn stannar efter kallstart, hög bränsleförbrukning, dåliga köregenskaper.. hällde i 5l bensin o körde 2-3km o då började den bluddrade, kan en trasig lambda göra så att den tar så mkt bensin?
Kopplingen tar högt upp.

Jag har läst på litegrann. Om man har e[…]

Jag tror vi kommer får en Europesisk Trump. […]

Teknikens värld har testat 5 olika dimensione[…]

Volvo car UX

Ser att du har temperatur uppe till vänster p[…]