Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pipen
Har fått ett pris av en firma på 3700kr. Byter då kamrem + spänrulle + löprulle + vattenpump.

Är det ett okej pris?
av Uninium
pipen skrev:Kan man på något sätt kolla upp så dessa delar blir byta? Vill ju inte stå där sen med ras :cry:
Du kan ju ta bort kamremskåpan och kolla,det syns garanterat om det sitter en ny pump och kamrem där.Så kan du också säga till verkstan att du ska ha grejorna efter att jobbet är klart.
Jag har även för mig att det finns en lag på att dom ska spara det efter utfört jobb om(?)
Användarvisningsbild
av CarMan
Litar du inte på firman så ska du ta en annan frima som du kan lita på att dom gör det du beställt...
av pipen
CarMan skrev:Litar du inte på firman så ska du ta en annan frima som du kan lita på att dom gör det du beställt...
Har råkat ut för många konstiga grejer så fort man lämnat in bilar på verkstad, inga nämda inga glömda.
Därför har man blivit lite misstänksam tyvärr :???:

T. ex fick jag betala 800kr för att de inte kunde fixa min handbroms på en gammal 945 som ej gick igenom bes pga detta.

Hade man haft tillgång till ett varmgarage så hade man gjort det själv. Då vet man att det blir byt iallafall :D
Användarvisningsbild
av CarMan
Gör det själv eller hitta en verkstad du kan lite på, det är det enda rätta.

(om nån är markant billigara än de andra så kanske man inte ska lämna in bilen där om man nu har svårt at lita på verkstäderna.)
av MikkeV40
Vad kan man tycka är ett normalt pris för byte av kamrem??

Åh en sidofråga,kan man slänga på vilken typ av takräcke som helst min V40 med rails eller måste de vara volvos egna??
av pipen
MikkeV40 skrev:Vad kan man tycka är ett normalt pris för byte av kamrem??

Åh en sidofråga,kan man slänga på vilken typ av takräcke som helst min V40 med rails eller måste de vara volvos egna??
Ville bara kolla lite vad priset ligger på runt i landet. Själv tycker jag det priset är riktigt bra med tanke på att grejerna kostar 2050kr på mekonomen. Jobbet i sig tar väl max 1,5tim för en van mekaniker.
Användarvisningsbild
av CarMan
Ring runt i din region så får du prisbelden som gäller för just dig.

Vild gissning så kostar kamremsbyte på volvo ca 2500:- & vatten pump i amband med det 1000 :- till
Säkra bakluckan vid frakt?

I sådana fall brukar jag kroka på sl&a[…]

Klossar byttes runtom vid 6000 mil. <...> T[…]

Någon skillnad om du kör och gasar elle[…]

Motorvärmare 850

Tack för era svar. Det blir en slangvärm[…]