Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jocke S. skrev:Börja med att byta bränslefiltret.
Tjena, bränslefiltret e bytt, men den dricker fortfarande mycket bensin. motorn har gått 36 tusen, ny stift, olja. vad kan det vara som gör att den slösar så mycket bensin, för den ryker nt svart elr liknande
Hur mycket bränsle snackar vi? När började problemen?

Får du bränsle från returslangen när du startar bilen? Anslut en slang som leder ner i en flaska (så slipper du få motorn duschad av bensin).
Är returslangen (mot tanken) täppt? Testa att blåsa i den.
Jocke S. skrev:Hur mycket bränsle snackar vi? När började problemen?

Får du bränsle från returslangen när du startar bilen? Anslut en slang som leder ner i en flaska (så slipper du få motorn duschad av bensin).
10 liter bensin räcker ca till 2-4km, o det finns ingen läcka, o det med returen kan man mäta hur mkt bensin det ska komma där medan bilen e på? e de inte 1-1,5l på 30 sekunder?
MYBMW2008 skrev:

10 liter bensin räcker ca till 2-4km, o det finns ingen läcka, o det med returen kan man mäta hur mkt bensin det ska komma där medan bilen e på? e de inte 1-1,5l på 30 sekunder?
Skulle motorn verkligen dra 25-50 liter/mil?
Jocke S. skrev:
MYBMW2008 skrev:

Skulle motorn verkligen dra 25-50 liter/mil?
igår tankade jag ca 4l o körde hem med den ca 1.5 km, o då började den bluddra precis när jag kom hem. Tog bort slangen som går från tanken till huvudpumpen o där kom inget bensin så det var ingen bensin i tanken kvar så jag la 3liter om på nytt o körde ca 1km o då börjar den hacka, låt oss säga att den tar 10L på 5-8km, det är jätte mkt, kan det vara motorn som e sliten ? går knappt att köra den när den tar så mkt
Jocke S. skrev:Har du original spridare? Mät på lambdasonden, så vi får se hur den jobbar! Och kontrollara att du får bränsle från BTR retur...
Bild

Det är väl org spridare?, o hur mkt bensin ska det komma från btr retur, 1-1.5l på 30 sek?, o hur mäter man på lambdasonden?:) Mvh
Kopplingen tar högt upp.

Jag har läst på litegrann. Om man har e[…]

Jag tror vi kommer får en Europesisk Trump. […]

Teknikens värld har testat 5 olika dimensione[…]

Volvo car UX

Ser att du har temperatur uppe till vänster p[…]