Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Åter till ämnet finns det någon med lyft som kan tänka sig hyra ut en lyft ? Om jag hård drar det så är det framför allt våren när jag vill tvätta av bilarna under som är viktig för mig med lyft, sen ett och annat oljebyte och rutin underhåll under som påfylning vinkelväxeln, bensinfiter byte. Kontroll damasker m.m.

Finns det någon vänlig innehavare av lyft som är villig mot betalning att låna ut sin lyft? Inga långa arbeten det handlar om som längst 1,5 timme vid oljebyte i automater oftast behöver jag bara lyften ca 30 minuter åt gången.

Vill hitta en permanet lösning är villig betala för hyra av lyft, pris kan vi diskutera vid eventuellt intresse att hyra ut lyft med tvättmöjlighet till. Kan ta med egen tvätt bara jag kan få lite vatten i samband med arbetena. Har alla verktyg så behöver inte låna vertyg = rotar inte i dina saker.

Kan givetviss även städa bort lera jord oljedropp som kan bli vid dessa byten så du har en ren fin plats efter dom är gjorda, samt lite pedant så skräpar inte ner runt mig.

Mvh
Andis
Men, det måste ju finnas alternativ till OK/Q8 ´s hallar....det gör det ju i Göteborg. Åker själv till en Hall på Hisingen där halva hallen är tvättbås (där man antingen själv tvättar eller betalar för att få det gjort) & halva hallen är liftar där man kan meka (eller betala för att någon annan skall meka för en).
Riktigt bra priser för ex byte av bromsbelägg osv !

Det jag tycker är så bra är att valmöjligheten finns....meka/tvätta själv eller justa priser för att leja bort det.
V70BiFuel03 skrev:Men, det måste ju finnas alternativ till OK/Q8 ´s hallar....det gör det ju i Göteborg. Åker själv till en Hall på Hisingen där halva hallen är tvättbås (där man antingen själv tvättar eller betalar för att få det gjort) & halva hallen är liftar där man kan meka (eller betala för att någon annan skall meka för en).

Det jag tycker är så bra är att valmöjligheten finns....meka/tvätta själv eller justa priser för att leja bort det.
Kan du tala om vilken hall det gäller på hisingen (är intresserad)
T-rex skrev:
V70BiFuel03 skrev:Men, det måste ju finnas alternativ till OK/Q8 ´s hallar....det gör det ju i Göteborg. Åker själv till en Hall på Hisingen där halva hallen är tvättbås (där man antingen själv tvättar eller betalar för att få det gjort) & halva hallen är liftar där man kan meka (eller betala för att någon annan skall meka för en).

Kan du tala om vilken hall det gäller på hisingen (är intresserad)
Du har PM !

Har åkt förbi den hallen, men inte varit inne i den, ska göra ett besök där nästa gång jag är i Göteborg.

Varför kommer inte dom hit med en sån hall här också, behövs lite konkurans här i Stockholm på den punkten.
Du kanske ska tipsa dom om att öppna en filial här?

Mvh
Andis
AC problem V70 2016 D3

Hej, Jag har typ inget spel se bild Ett "[…]

Vårda v90 2025

Hålrum kan man nog vänta med tills bile[…]

gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]