NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
Har en C70N MY08 där Nybilsgarantin går ut i mars i år 2011. Vad är det som ingår i Nybilsgarantin. Var kan man läsa om den. Vill utnyttja Nybilsgarantin om det skulle behövas innan den går ut. Är det bara motor och kaross som den gäller för, eller vad gäller?
Tacksam för svar.
av Lövet
Den gäller för allt som är trasigt som inte är rena förslitningssaker.
Användarvisningsbild
av CabBO
Tack för informationen.
Då skulle det innebära att utrustning som stereo, högtalare, RTI, telefon mm skulle ingå i Nybilsgarantin, eller är det för långsökt.
av JimmyK
CabBO skrev:Tack för informationen.
Då skulle det innebära att utrustning som stereo, högtalare, RTI, telefon mm skulle ingå i Nybilsgarantin, eller är det för långsökt.
Ja allt sånt ingår i nybilsgarantin. Som förslitningsdelar räknas tex. utslitna bromsbelägg och ingår således ej i nybilsgarantin.
Användarvisningsbild
av StringerBell
CarMan skrev: Jag tycker inte jag förivrigat mig! Jag tycekr fortfarande det är bäst att inte ha nått fel alls på bilen! det måste ju vara bra mycke bättre att ha en felfri bil, än att ha en bil med ett fel som åtgärdas på garantin!
Absolut. Speciellt eftersom man ibland får med sig ett nytt fel från verkstaden när ni varit där och rotat... :|
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Utmärkt tips att m-testa bilen innan garantin går ut, för mycket är ju svårt att kontrollera själv. Och det är inte ens säkert att bilia skulle godkänna samma påpekande från en privatperson.
av Tobbev
rosenlorden skrev:Utmärkt tips att m-testa bilen innan garantin går ut, för mycket är ju svårt att kontrollera själv. Och det är inte ens säkert att bilia skulle godkänna samma påpekande från en privatperson.
Exakt. När jag M-testade min 9-5'a jag hade innan V70'n så hittades en del småfel som jag absolut inte hade hittat själv, och precis som du säger så kändes det definitivt bättre att åka till Svenska Bil med protokollet från M-testet än att börja svamla själv om de fel jag faktiskt hade hittat själv (som även M-testet uppdagade).
Användarvisningsbild
av Brainy
Nu har jag rensat tråden på SAMTLIGA inlägg som inte svarar på TS fråga. Då tråden spårat ur riktigt rejält så försvann även inlägg som normalt sett fått ligga kvar. Så inte riktigt alla som har fått sina inlägg borttagna behöver känna att de har brutit mot forumsreglerna.

Jag ger denna tråd en chans till, svara på ts fråga, ni kan även skriva eventuella vanliga fel som uppstår innan garantin som han bör titta på. Spårar tråden ur igen så kommer den låsas.

/Brainy
Användarvisningsbild
av CarMan
Brainy skrev:Nu har jag rensat tråden på SAMTLIGA inlägg som inte svarar på TS fråga. Då tråden spårat ur riktigt rejält så försvann även inlägg som normalt sett fått ligga kvar. Så inte riktigt alla som har fått sina inlägg borttagna behöver känna att de har brutit mot forumsreglerna.

Jag ger denna tråd en chans till, svara på ts fråga, ni kan även skriva eventuella vanliga fel som uppstår innan garantin som han bör titta på. Spårar tråden ur igen så kommer den låsas.

/Brainy

Vad synd att du tog bort mina 2 inlägg som inehöll ren fakta om vad garantin gäller för & hur länge den gäller för olika ägara!
Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]

Bromsskivor och belägg till 740

Biltema har för 219kr, 262mm: https://www.bil[…]

Det finns felkoder att läsa ut eftersom motor[…]